Rádi byste zvýšili obrat vašeho e-shopu, ale nejste si jistí, jakým směrem se ubírat? Vyzkoušejte naše jednoduché, ale účinné tipy. Stačí, když ve své strategii nebudete zapomínat na základní pravidla prodeje a správně využijete informace, které máte k dispozici. Zjistěte, jak na to a nechte váš internetový obchod vydělat víc.
1. Doporučte vhodné zboží
Při prodeji v kamenném obchodě máte různé možnosti, jak nabídnout vhodné zboží. Zákazníka většinou na první pohled upoutá výloha. Hned vidí produkty, které jsou sezónní, ve výprodeji a nebo patří mezi nejprodávanější. Mohou ho zaujmout a inspirovat k nákupu. Po vstupu do obchodu přichází na řadu prodavač. Profesionálně poradí s výběrem a doporučí další produkty, které zákazník může potřebovat.
V internetovém obchodě však nemáte k dispozici ani výlohu, ani zkušeného prodavače. Proto musíte zákazníka nasměrovat jiným způsobem. Zboží, na které chcete upozornit, můžete vystavit na domovské stránce. Další variantou je spustit pro vybrané produkty online reklamní kampaň s vlastními vstupními stránkami. Ukažte zboží, které by aktuálně vaši zákazníci mohli potřebovat, zajímavé zlevněné kousky a nebo produkty, které patří k bestsellerům.
Jinou možností, jak návštěvníkům poradit s nákupem, je připravit jim nabídku přímo na míru. Na svých stránkách můžete shromažďovat různé údaje o jejich chování. Zjistěte, co si prohlíželi minule a ukažte jim další produkty, které by je mohly zaujmout.
Pokud si u vás zákazník zboží objednal a nebo alespoň vložil do košíku, přichází čas doporučit vhodný doplňující produkt. V případě, že prodáváte mobilní telefony, nabídněte ochrannou fólii a nebo kryt. Nákup můžete navýšit také tím, že zákazníkovi představíte vylepšenou variantu zboží. Může jít například o výhodnou prodlouženou záruku a nebo model s více funkcemi.
2. Vyzkoušejte kampaně s cílením na dřívější zákazníky
Údaje o chování návštěvníků e-shopu se však nehodí jen k doporučování produktů na míru. Díky informacím, které vaše stránky shromažďují, můžete také přesně zacílit reklamu. Třeba na ty uživatele, kteří z vašeho obchodu odešli a nebo nedokončili nákup.
Jakmile zjistíte, co návštěvník v obchodě hledal, můžete vytvořit velmi konkrétní reklamní sdělení na míru. Tím mu připomenete, že ho na vašem e-shopu něco zaujalo a dost možná ho nalákáte zpět. Tomu se říká remarketing.
Jak to vlastně funguje? Stačí na váš web vložit malý kousek kódu, který chování uživatelů sleduje. Používá samozřejmě anonymní metody, aby ochránil osobní údaje. Vám však tyto informace i tak postačí, abyste o návštěvnících vašeho e-shopu zjistili vše podstatné.
K dispozici máte mnoho služeb, které vám s remarketingem pomohou. Vyzkoušet můžete například Google Ads, Criteo nebo Sociomantic.
Každá z nich vám umožní nastavit parametry a pravidla. Pokud je návštěvník splní, služba se spustí a začne zobrazovat konkrétní reklamu.
Důležité je vědět, kdy přestat. Může se stát, že zákazník si vybere produkt jinde a nebo o nákup úplně ztratí zájem. V takovém případě je zbytečné ho znova upozorňovat na zboží, které si na vašem e-shopu prohlédl nebo vložil do košíku. Bohužel, nikdy nedokážete přesně zjistit, kdy je ta správná doba přestat reklamu zobrazovat. Nezbývá vám proto nic jiného, než experimentovat s počtem zobrazení a jeho délkou. Sledujte míry konverzí, testujte nové typy reklam a analyzujte.
Využíváte tyto možnosti na svém e-shopu? Inspirujte ostatní a napište nám do komentáře, jak vám fungují.
Komentáře
Zanechte komentář