Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Vynikněte nad konkurencí a vytvořte poutavou reklamu na Instagramu

14.05.2019

Chcete na Instagramu zaujmout nové zákazníky a rozšířit povědomí o vaší firmě? Základem je dobře zpracovaná strategie, kvalitní obsah a poutavé fotografie či grafika. Pokud vašemu instagramovému profilu nic z toho nechybí, je načase ukázat to světu. Spusťte placenou reklamu a objevte všechny možnosti, které vám nabízí.

Jak začít s reklamou na Instagramu?

K tvorbě a správě reklam na Instagramu potřebujete firemní účet. Jeho založení je zdarma a zvládnete to během několika málo minut. V případě, že už svůj instagramový profil máte, stačí klepnout na ikonku Nastavení a vybrat Účet. V nabídce najdete možnost Přepnout na firemní účet. Poté vás Instagram vyzve k propojení s business stránkou na Facebooku. Pokud jste ji ještě nezaložili, udělejte to teď. Tento krok je nezbytný. Umožní vám pracovat s reklamou pro Facebook i Instagram na jednom místě, ve Facebook Business Manageru.

Zvolte si formát reklamy

Instagram nabízí několik možností, jak váš profil můžete propagovat. Je jen na vás, jestli vsadíte na fotoreklamy, které vypadají jako běžný příspěvek, nebo vyzkoušíte videoreklamu, rotující carousel či poměrně nový formát sbírky. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Fotoreklama na první pohled působí jako klasický instagramový post. Jediný rozdíl je označení Sponsored v pravém horním rohu. Může být ve formátu čtverce nebo obdélníku na šířku. Minimální velikost příspěvku je stanovena na 600 × 600 pixelů. Maximum je 1936 × 1936 pixelů a v ideálním případě byste se mu měli velikostí obrázku co nejvíce přiblížit. Zaručíte tak, že příspěvek bude hezký a nebude působit rozmazaně.

Rotující reklama neboli Carousel vám dá možnost ukázat v jednom příspěvku více obrázků. Uživatelé mezi nimi mohou snadno přepínat přejetím prstu. Princip je vlastně úplně stejný, jako když vytvoříte běžný příspěvek, do kterého vložíte více fotografií.

Sbírka se skvěle hodí na procházení a nakupování produktů. Je tvořena hlavním obrázkem nebo videem, pod kterým se nacházejí čtyři doprovodné obrázky, většinou s produktovou reklamou.

Zajímavá může být i forma videa, která přidá vašemu sdělení sílu zvuku a pohybu.

Zvažte také zařazení reklam do Instagram Stories. Využijete tak celou plochu obrazovky mobilních zařízení, a navíc máte k dispozici zajímavé vizuální prvky a možnost kreativně si vyhrát s obsahem.

Vytvořte zajímavý obsah

Při tvorbě reklam na Instagramu hraje důležitou roli jejich obsah. Dbejte na to, aby byl co nejkvalitnější a zaujal. Vyberte vaše nejlepší fotky nebo videa, zkuste překvapit zajímavými texty a nezapomínejte na call to action. Naveďte uživatele k tomu, co má dělat a vybídněte ho k provedení stanovené akce. Postarejte se také, aby všechny odkazy, které budou součástí reklam, vedly na stránky optimalizované pro mobilní zařízení. Instagram je totiž velmi často prohlížen na mobilu nebo tabletu.

Využíváte reklamu na Instagramu? Podělte se s námi v komentářích o své tipy.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?