Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Uživatelé, kteří investovali do falešné pozornosti na Instagramu, zapláčou. Čistka falešných účtů, komentářů a lajků právě začíná

01.01.2019

Vliv na Instagramu je v dnešní době komodita, kterou můžete snadno zpeněžit. Mnoho vlastníků Instagramových účtů se nechalo zlákat a při honu za popularitou sklouzlo k nákupu falešné pozornosti prostřednictvím třetích stran, které nabízí automatické rozesílky lajků, navyšování fanoušků a další interakce. A na to teď doplatí.

Tým Instagramu představuje novinku


Instagram přišel s novou umělou inteligencí, která je schopná automaticky rozpoznat nepravé lajky, komentáře a fanoušky a zahájil velkou očistu. Pokud jste někdy v minulosti služeb pro zvýšení fanoušků nebo interakcí využili, Instagram vás informuje přímo v aplikaci, že si na váš účet posvítí a pročistí ho. Aplikace třetích stran ale stále mohou mít přístup k vašemu účtu, proto budete vyzváni také ke změně svého hesla.

Co je vlastně na nákupu falešné pozornosti špatného?


Instagram se snaží svým uživatelům nabízet skutečný obsah, opravdové sdílení a reálné interakce. Bez férových podmínek by firma těžko mohla zajistit dlouhodobý růst spokojených uživatelů. Proto je nákup falešné pozornosti od třetích stran přímo zakázán v podmínkách použití a pravidlech komunity Instagramu.

Pročištěním od falešných interakcí se také zjednoduší práce marketérům, kteří pracují se sociálními sítěmi a mají na starosti influencer marketing. V dnešní době se samozřejmě při výběru influencera ke spolupráci klade důraz i na relevantní komentáře, na demografické informace o fanoušcích a to, jaké mají sledovatelé zájmy. Určitě bude ale jednodušší se v množství vlivných uživatelů zorientovat a vybrat komu věnovat pozornost, když uvidíme reálná čísla.

Jak škodí nakupování fanoušků na Instagramu konkrétně vám?


Falešní fanoušci s vámi nemají nic společného. Nezajímá je váš obsah, proto na vaše příspěvky nebudou už dále reagovat. A to algoritmus Instagramu nemá rád. Pokud fanoušci na vaše příspěvky nereagují a nesledují je, jsou algoritmem vyhodnoceny jako nezajímavé a budou se zobrazovat čím dál tím méně uživatelům. Jinými slovy vám bude klesat organický dosah příspěvků. A to je přesný opak toho, co všichni chceme.

Tyto praktiky vám také zkreslí statistiky. V online marketingu je velmi důležité neustále kontrolovat, jak si v jednotlivých aktivitách vedete, a to pak vyhodnocovat. Podle statistik jste schopni určit, co vám na Instagramu funguje a co nikoli. S nákupem falešných fanoušků o tuto možnost přijdete.

Světem hýbe nejnovější kauza nákupu falešné pozornosti


Kam až mohou nákupy falešných fanoušků a lajků dojít? Extrémní případ ukazuje listopadové turné losangeleské kapely Threatin. Ta měla údajně mít tisíce fanoušků, řadu alb a mnoho úspěšných koncertů v Americe. S touto informací frontman skupiny Jered Threatin oslovil několik známých britských klubů a naplánoval turné po Anglii. Na první ze série koncertů dorazili tři fanoušci. K velkému překvapení všech se zjistilo, že fanoušci na sociálních sítích, počet zhlédnutí videí na youtube a dokonce i záznamy z koncertů byly falešné.

Otázka, co tím vlastně Jered Threatin sledoval ale zůstává nezodpovězena. Opravdu tolik toužil po slávě, nebo chtěl upozornit na falešnost online popularity?


Co si myslíte o falešných interakcích vy? Zkoušeli jste někdy nákup pozornosti od třetích stran?


Komentáře

avatar
Dan

16.02.2019 18:10

souhlasim, budovat falesne fanousky nikam nevede, moc pekny clanek!

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?