Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

SEO: Co nesmí chybět na úspěšném webu?

27.03.2019

Rozjíždíte nový online byznys? Zásadní podíl na vašem úspěchu či neúspěchu může mít kvalita webových stránek. Důležitá není jen grafika nebo uživatelská přívětivost. Bez dobré optimalizace pro vyhledávače se těžko pohnete z místa. Na co si tedy dát při tvorbě webu pozor? A co by na něm v žádném případě nemělo chybět?

Ovládněte klíčová slova

Na samotném začátku procesu hledání klíčových si slov si musíte uvědomit, kdo je vaše cílová skupina a jakým jazykem hovoří. Jen tak můžete přijít na vhodná slovní spojení, pod kterými vaše publikum hledá vámi nabízený produkt. Zaměřte se spíše na takzvané long tail klíčová slova. Jde o slovní spojení, která přesněji definují předmět vyhledávání.

Příklad: Pokud se věnujete prodávání elektroniky, cílit na slovo lednice by mohlo být trochu velké sousto. Zkuste proto klíčové slovo specifikovat. Stříbrná dvoudveřová lednice nemá ve vyhledávání takovou konkurenci a vy se tak s větší pravděpodobností dostanete výš ve výsledcích.

Klíčová slova, která nakonec zvolíte, musí být reálně vyhledávané. Objemy vyhledávání nejlépe zjistíte v placených aplikacích jako Ahrefs nebo MarketingMiner.

 

Jak správně klíčová slova zakomponovat na web?

Zjištění, jaká klíčová slova vaše cílová skupina vyhledává, vám pomůže určit, jak by měl být váš web rozložený. Pro větší přehled si můžete všechna klíčová slova seřadit do tabulky. Ty s podobným významem si seskupte k sobě a použijte je na jedné stránce. Automaticky by vám mělo vyplynout, co uživatele zajímá a na které podstránky byste v žádném případě neměli zapomenout.

 

Udělejte si plán jednotlivých stránek a ke každé přiřaďte klíčová slova. Nemusíte to přehánět. Dvě klíčová slova na stránku jsou většinou optimum.

Pokud používáte hodně konkurenční klíčová slova, umístěte je na nejsilnější stránky vašeho webu.

Příklad: Na klíčové slovo lednice“ se zaměřte na hlavní stránce vašeho webu. Právě tam máte největší šanci získat dobrou pozici ve vyhledávačích. Když stejné klíčové slovo použijete na zastrčené podstránce, nebude mít skoro žádný význam.

 

Nyní přichází čas klíčová slova zakomponovat do názvu stránky, meta description a nadpisů H1 a H2. Vyhledávače stránky pročítají z pravého horního rohu, takže kladou největší důraz na to, na co narazí jako první. Ideální proto je umístit klíčová slova na začátek řádku. Ale pozor! Určitě ne za každou cenu. V dnešní době už je uživatel přeci jen o trochu důležitější než vyhledávač, takže dbejte hlavně na to, aby se texty dobře četly a návštěvník webu pochopil výhody toho, co mu nabízíte.

Vytvořte kvalitní obsah

Obsah každé stránky musí být jedinečný. Zapomeňte na jakékoliv kopírování. Duplicitní obsah je pro vyhledávače nezajímavý a přinese vám víc škody, než užitku.

Originální obsah je velkým problémem hlavně u e-shopů. Ty často zkopírují popisky a texty od původních dodavatelů a nebo vytvoří jeden typ popisku, který stále dokola opakují na jednotlivých podstránkách. To by se ovšem s ohledem na optimalizaci pro vyhledávače dalo přirovnat k internetové sebevraždě.

Na jednotlivých stránkách webu se snažte uživateli přinést kvalitní obsah. Musí být jedinečný, mít alespoň 200 slov a měl by popisovat výhody vašich služeb nebo produktů. Samozřejmě ani tady by neměla chybět klíčová slova. Používejte je však přirozeně a pokud se do textu nehodí, nezařazute je. Nemusíte se bát ani jejich skloňování.

Optimalizace obrázků

Klíčová slova nepatří jen do obsahu. Neméně důležité jsou i u obrázků. Zahrňte je do názvu obrázku, alternativního textu, titulku obrázku i do popisku pod obrázkem.

Tip: Nepleťte si alternativní text obrázku s jeho titulkem. Alternativní text (jinými slovy ALT tag, ALT atribut) je popis obrázku, který se zobrazí v případě, že se obrázek nepovede načíst. Text titulku se zase zobrazí, když uživatel na obrázek najede myší.


Ještě než se pustíte do analýzy klíčových slov pro váš web, pročtěte si, co všechno má na optimalizaci pro vyhledávače vliv.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?