Firmy, které se věnují marketingu v sociálních médiích, pozorují stále nižší organický dosah u svých příspěvků. Je tedy pochopitelné, že ti, kteří nechtějí nebo nemohou do placené reklamy investovat, začínají směřovat svou pozornost na jiné možnosti propagace. Trpělivost s algoritmy však nedochází jen menším firmám a podnikatelům. Minulý týden se pustila do razantních kroků i kosmetická společnost Lush.
Lush opouští britská sociální média
Značka se zabývá výrobou handmade kosmetiky, která je šetrná k životnímu prostředí. Netestuje na zvířatech a snaží se minimalizovat obalový materiál. Produkty Lush jsou nejen účinné, ale také velmi fotogenické. Není tedy divu, že jde o lovebrand, který je uživateli sociálních médií milován.
I přes to se společnost rozhodla stopnout veškerou aktivitu na svých sociálních sítích ve Velké Británii. Hlavním důvodem však nejsou vysoké náklady na propagaci. Značce jde čistě jen o princip. Je rozčilená, že se její příspěvky dostanou jen k malému procentu odběratelů. Doposud za reklamu na Facebooku a Instagramu nikdy neplatila a to rozhodně nehodlá měnit.
Společnost Lush by se do budoucna raději soustředila na platformy a kanály, které přímo vlastní. Jde například o Lush Player nebo Lush.com.
Jak bude probíhat komunikace se zákazníky?
Lush však neplánuje britské sociální média vyřadit ze hry úplně. Komunikace bude pokračovat skrz #LushCommunity a další oblíbené hashtagy. Poselství Lush budou nadále prostřednictvím sociálních sítí sdílet zaměstnanci, firemní kamenné prodejny, ambasadoři i zákazníci.
Všechny profily firmy v ostatních zemích světa zůstávají prozatím aktivní. O jejich osudu Lush rozhodne, až zjistí, zda se tento riskantní krok vyplatil.
Komentáře
Zanechte komentář