Provozujete-li vlastní webové stránky, určitě chcete, aby měly co největší návštěvnost. E-shop bez virtuálních návštěvníků je stejně prázdný jako kamenný obchod, do něhož by osobně nezavítal žádný zákazník. Stejně tak by dopadl internetový magazín či blog, pokud by se počet jeho uživatelů rovnal nule. O to opravdu nestojí žádný z těch, kteří se vrhli s plnou vervou do podnikání na internetu.
Čím výš, tím lépe
K tomu, aby váš web patřil k nejvíce navštěvovaným stránkám, je nutné, aby se objevoval na prvních pozicích ve vyhledávačích, k nimž patří hlavně Google a Seznam. Možností, jak webu na přední příčky pomoci, je více. Optimalizovat web, aby byl přívětivý pro vyhledávače, můžete různými kroky, z nichž dneska si představíme články, které patří k jedné z forem marketingové komunikace, jež je součástí internetového marketingu. Prostřednictvím článků můžete komunikovat se svými stávajícími zákazníky i potenciálními novými návštěvníky. Zároveň vám kvalitně budovaný obsah webu pomáhá k lepším pozicím ve vyhledávačích.
Jaký mají články cíl?
Obecně platí, že články by měly pomoci zvýšit znalost vaší firmy, produktů nebo služeb mezi zákazníky. Jako zpětná vazba fungují komentáře pod články - z nich se totiž můžete hodně dozvědět o tom, co si vaši zákazníci myslí i co by si přáli. I negativní komentář má svůj pozitivní přínos pro firmu, neboť ukazuje na mezery, které je třeba zlepšit.
Úspěšnost článků záleží mnoha okolnostech
Co si představit pod pod úspěšným článkem? Bude to ten, díky němuž k vám na web zavítá více návštěvníků? Nebo se jím stane ten, který zlepší povědomost o značce a firmě? Z hlediska čtenosti patří k nejúspěšnějším články, jež se zabývají:
- aktuálními trendy
- zajímavými novinkami z oboru, v němž podnikáte
- oblíbené jsou také popisy „jak na to“.
Čím zvýšit úspěšnost článků?
Napsat článek na web není až tak jednoduchou záležitostí, jak se na první pohled může zdát. Opravdu dobrý článek by totiž měl:
- pracovat s klíčovými slovy
- mít daný jasný a čtivý obsah
- jeho text by měl být strukturovaný do nadpisů, podnadpisů a vlastního textu
- obsahovat vhodně zvolené zpětné odkazy.
Kde všude články umisťovat?
Psát vlastní texty, které vám marketingově pomohou propagovat vaše stránky, můžete například na firemní blog. Vydáváním zajímavých textů lze získat zájem vašich zákazníků. U firemního blogování je důležitá pravidelnost a aktivní přístup, který znamená, že firma odpovídá na komentáře pod články a nenechá se odradit ani negativními reakcemi.
Zajímavým způsobem zlepšení povědomí o značce a firmě jsou také tzv. PR články, díky nimž budujete zároveň zpětné odkazy. Měly by ovšem být uveřejňovány na tématicky zpřízněných webech. Opravdu není vhodné psát o lokomotivách a text uveřejnit na webu o dětských plenkách.
Komentáře
Zanechte komentář