Chcete prostřednictvím vašeho webu víc prodat, oslovit více potenciálních klientů a získat nové kontakty do databáze? Mohou vám pomoci kvalitní texty.
Kdo v dnešní době nemá web, jako by ani nebyl. Všichni chceme být na internetu dohledatelní, chceme uživatelům a zákazníkům nabídnout všechny informace na jednom místě a co je hlavní – chceme prodat.
Je tedy jasné, že náš web by měl mít hezký design, musí být uživatelsky příjemný, jednoduchý a intuitivní. Pokud se na vašich stránkách uživatel nevyzná, špatně se mu zobrazují v mobilním telefonu nebo neví, kam kliknout, většinou je velmi rychle opustí. I když se vám ale podaří vychytat všechny zmíněné detaily, stále ještě nemáte vyhráno.
Důležité totiž nejsou jen návštěvy webu a čas na něm strávený. Každá stránka na internetu by měla mít svůj cíl. Pokud jde o vaše stránky, pak jste to vy, kdo musí vědět, o jaký cíl jde. Má uživatel stáhnout ebook, registrovat se k odběru novinek, prokliknout na další stránku a nebo přímo nakoupit? Stanovte si hned na začátku, jakou akci by uživatel měl v ideálním případě provést. Pak můžete pomocí webové analytiky snadno měřit, zda se vašim stránkám daří, či nikoli.
Nemůžete dostat uživatele tam, kde ho chcete mít?
Přímo na tenhle problém naštěstí existuje skvělé řešení. Je to copywriting. Jinými slovy, psaní textů, které prodávají. Díky správnému copywritingu dokážete zamířit na konkrétní cílovou skupinu a mluvit s ní jazykem, který je jí blízký. Vyburcujete uživatele k akci a přivedete je přesně tam, kde je potřebujete mít. Styl a způsob komunikace je zároveň jednou z položek, ze kterých se skládá vaše jedinečná osobní značka.
Slovo „copy“ v angličtině znamená „reklamní text“. Nenechte se ovšem mýlit. V českém prostředí se pojmem „webcopywriting“ rozumí tvorba všech textů na webu, jak reklamních, tak také informačních a zábavných.
Na poslední dva zmíněné se přitom v dnešní době klade čím dál větší důraz. Šéf globální marketingové komunikace a strategie Škoda Auto Thanh Vu Tran se nechal slyšet, že marketingového obsahu je dnes všude hrozně moc. Takže je mnohem těžší získat pozornost publika. Jeho receptem na úspěch je nabídnout lidem něco zajímavého. Třeba kvalitní čtení. Právě proto Škoda přišla s online magazínem Škoda Storyboard, který nabízí články nejen pro milovníky aut.
Můžete se inspirovat při úpravách svého webu a zařadit sekci „blog“ či „články“.
Kdo to všechno napíše?
Do textů na váš web se můžete pustit sami, nebo se můžete obrátit na zkušeného copywritera. Pokud rozumíte svému oboru, umíte komunikovat se zákazníky a máte vztah k českému jazyku, můžete začít zvažovat, že si web otextujete svépomocí. V první řadě spočítejte, zda to pro vás bude ekonomicky výhodné. Kolik stojí hodina vaší práce? A kolik jich budete muset věnovat textům? Myslete také na to, že na začátku budete muset nastudovat základní pravidla copywritingu. Hotové texty zase bude potřeba zkontrolovat a opravit gramatiku. Ujasněte si, zda máte na toto všechno dostatek času. Dobrý text se nenapíše za půl hodinky.
Pokud kvalitní copywriting dokážete pořídit za cenu nižší, než je minimální sazba za váš čas, pak psaní textů jednoduše delegujte.
Máte-li velkou firmu a hodně navštěvované stránky, mohou vám špatné texty způsobit výrazné finanční ztráty. V tomto případě také spoléhejte spíš pomoc copywritera a určitě na něm nešetřete. V konečném výsledku by se to vyplatí a prodeje by měly stoupnout.
Učte se od nejlepších
Rozhodli jste se pustit se do textů na vlastní pěst? Pak je dobré vědět, kde čerpat informace.
• Kniha Webcopywriting pro samouky
Dílo skvělého webového copywritera Pavla Šenkapouna. Své know-how čerpal 4 roky v internetových agenturách Media Factory a eBRÁNA, takže ví o čem mluví. Navíc vám veškeré informace předá maximálně čtivou formou a velmi jednoduše. Sám říká, že když podnikání pomocí internetu zvládne on, musí to zvládnout úplně každý. Kniha je plná příkladů z praxe, obrázků a obsahuje i praktický slovníček pojmů. Pusťte se do čtení a posuňte svůj web minimálně o jeden stupínek výš.
• Trilogie e-booků Pište jako copywriter
Autorem je jeden z nejlepších českých copywriterů, Otto Bohuš. E-booky si můžete zdarma stáhnout na jeho stránkách. Dostanete 3 x 11 rad pro lepší obsah vašeho webu. A to všechno bez zbytečné omáčky. Otto se s tím nepáře, jde hned k věci a rady jsou stručné a jasné.
Kdo stojí za texty na vašem webu? Zvládáte je sami a nebo jste copywriting svěřili profesionálovi?
Komentáře
Zanechte komentář