Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Odhalte tajemství úspěšné PPC reklamy

11.03.2019

PPC reklama je jedním z nejpoužívanějších nástrojů online marketingu. Zkratka pochází z anglického pay-per-click a vyjadřuje platbu za proklik. Jako inzerent tedy za reklamu zaplatíte pouze v případě, že na ni uživatel klikne. To, že si reklamu někdo prohlédne, vás nestojí nic. PPC reklama je efektivní a nabízí velmi přesné cílení. Chcete ji využít na maximum? Najděte správná klíčová slova a svoji PPC reklamu optimalizujte. Můžete tak výrazně snížit průměrnou cenu za proklik. Jak na to?

 

Najděte vhodná klíčová slova

Při pátrání po těch pravých klíčových slovech spousta odborníků začíná na Googlu. Do vyhledávání si zadejte slovo, které úzce souvisí s vaší reklamou a sledujte, jaké další podobné výrazy vám Google nabídne. Uděláte si tak základní přehled o textech a frázích, které by uživatelé mohli ve spojitosti s vaším reklamním sdělením hledat. Prohlédněte si také, které weby se objevují na prvních příčkách vyhledávání. Na zajímavá klíčová slova můžete narazit v jejich snippetu.

 

Společnost Google poskytuje také dvě služby, které mohou vyhledávání klíčových slov zjednodušit. První z nich je Google Ads, konkrétně nástroj Keyword Planner. Ten vám pomůže vytipovat nová klíčová slova a zároveň zobrazí i jejich historické statistiky a odhady provozu. Druhou, neméně důležitou, je Google Search Console. Díky ní snadno zjistíte, které dotazy na váš web přivádějí nejvíce návštěvníků. Ty pak můžete přidat do seznamu potenciálních klíčových slov.

 

Zajímavá data vám může poskytnout také MarketingMiner. Nápomocné jsou i návrhy klíčových slov v aplikaci Ubersuggest. V neposlední řadě určitě zkuste použít Sklik od společnosti Seznam.

 

Použijte jen relevantní klíčová slova

Máte hotov seznam slov, která připadají v úvahu jako klíčová? Přichází čas je protřídit. Smažte všechna duplicitní a zapomeňte na ta, která jsou moc obecná. Čím relevantnější slova najdete, tím úspěšnější vaše reklama bude.

 

Jak správně zadat klíčová slova do kampaně?

Klíčová slova můžete do PPC kampaní zadávat ve volné, frázové a přesné shodě. Co to znamená? A jaké výhody vám správné zadávání může přinést? Je to jednoduché.

 

Volná shoda se u klíčových slov nastaví automaticky, pokud sami nezvolíte jiný typ. Vaše reklamy se tak spouštějí při relevantních variantách klíčových slov zadaných do vyhledávání. Pokud máte nastavené jako klíčové slovo zimní pneumatiky, je dost možné, že se vaše reklama zobrazí i v souvislosti s výrazem pneumatiky bazar. Cílení proto nemusí být tak přesné, jak by bylo potřeba.

 

Nastavíte-li frázovou shodu, musí vyhledávací výraz uživatele obsahovat vaše klíčové slovo a jako bonus může mít něco navíc. V případě klíčového slova zimní pneumatiky by se vaše PPC reklama mohla zobrazovat při frázi levné zimní pneumatiky.

 

U přesné shody se pak reklamy zobrazují jen při frázích, které úplně odpovídají klíčovým slovům. Jde o nejpřesnější způsob cílení, na druhou stranu vás však může připravit o potenciální zákazníky, kteří vaši službu hledají, ale zadají vyhledávací frázi trochu jinak.

 

PPC reklamy fungují. Stojí ale hodně námahy najít ta správná klíčová slova a vhodně je použít. Pokud nemáte s jejich nastavováním žádné zkušenosti, spočítejte si, zda by nebylo výhodnější zaplatit si odborníka, než investovat vlastní drahocenný čas.

 

A co vy? Zvládáte nastavení PPC reklam sami, nebo spoléháte na odborníky? Podělte se s námi v komentáři.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?