Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Když se řekne online marketing

07.01.2019

Budeme-li se bavit o online marketingu, je třeba vycházet z toho, co nabízí marketing klasický - tedy marketingový mix neboli 4P , který je však přizpůsobený internetovému prostředí. Cíle firmy, podnikající výhradně prostřednictvím internetu, jsou stejné jako podniku, který pracuje v reálním offline prostředí – také chce poskytovat kvalitní produkty, za přijatelnou cenu, ve správný čas a místě a správným způsobem. Stejně tak může, a hlavně musí podnik, který má například současně kamennou prodejnu a e-shop, využívat i toho, co nabízí online marketing.

Výhody online marketingu


Oproti klasickému marketingu má ten internetový některé přednosti, jichž by se měly firmy naučit vhodným způsobem využívat:

- je dostupný 24 hodin denně a 7 dní v týdnu – tedy prakticky nepřetržitě
- je komplexní a své zákazníky může firma oslovit hned několika způsoby najednou
- kroky lze cílit individuálně na základě klíčových slov a obsahu, které firma přizpůsobí konkrétním zákazníkům
- má dynamický obsah, jež lze rychle a často měnit
- i monitorování a měření je rychlejší a dostupnější.

Online marketing není jen reklama


Je chyba si pod online marketingem představovat pouze reklamu na internetu nebo propagaci výrobku či služby. Stejně jako u klasického marketingu je toto pouze jednou jeho součástí. Marketing je však daleko obsáhlejším nástrojem, jehož prostřednictvím firmy se svými zákazníky komunikují osobním přístupem a individualizací produktů nebo služeb. Tímto pak budují vztahy nejen obchodní za účelem zisku, ale také společenské, které zvyšují loajalitu zákazníků.

Jak budovat vztah se zákazníkem na internetu?


Prodává-li firma svou službu nebo produkty pouze na internetu, potřebuje být na něm hlavně vidět. Zároveň je nutné, aby posilovala vazby se svými zákazníky a zvyšovala svoji důvěryhodnost, což může činit několika způsoby – například prostřednictvím:

- blogů
- sociální sítí Facebook, Instagram, Twitter
- diskusních fór
- firemních webových stránek
- článků, recenzemi, výukovými materiály,
- videi na Youtube.

Jak je vidět, možností k vybudování opravdu dobré důvěry zákazníků v danou firmu je hodně. Získání důvěry ovšem stojí něco námahy, která se vyplatí, protože loajální zákazník, věrný značce, produktu nebo firmě, je velikým finančním přínosem, protože se podílí na tvorbě zisku. Proto je tak důležité si ho udržet správnou komunikací a vhodně zvoleným online marketingem.

Pokud se firma rozhodne se svými zákazníky komunikovat prostřednictvím sociálních sítí, musí být na nich aktivní. To znamená, nejen založit účet na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu, ale také pravidelně doplňovat obsah, reagovat na komentáře zákazníků a využívat i všech možností, které se týkají cílené reklamy na nich. Je neodpustitelná chyba nechat komentáře zákazníků bez odezvy. Díky nim se totiž může firma dopátrat i k tomu, co by měla zlepšit. Je samozřejmě dobré se naučit také vhodně reagovat na negativní komentáře a využít je ve svůj prospěch.

Nepodceňujte vzhled internetových stránek


Komunikace se zákazníkem na internetu probíhá hlavně prostřednictvím webových stránek, které by měly být navrženy uživatelsky přívětivým způsobem, a to nejen co se barevného schématu týká, který by měl například respektovat psychologii barev. Ale také z hlediska toho, jak snadno se uživatel, potažmo zákazník:

- v internetovém prostředí zorientuje,
- jestli webové stránky neobsahují nadbytek informací, jež zákazníka spíše zbytečně matou
- jak dobrá je navigační struktura webu
- jestli web využívá responzivní vzhled a je dobře čitelný i na mobilech a tabletech, na nichž své oblíbené stránky sleduje čím dál tím větší počet uživatelů.

Budujte svoji značku


Marketingem firma cílí i na budování své značky neboli brandu, kterou používá ke komunikaci se zákazníkem. Zcela jistě k tomuto přispívá i online marketing. K tomu slouží logo firmy nebo jednotný design firemního webu a zcela určitě také spokojení zákazníci, kteří se s firemní značkou ztotožňují a jsou jí věrní. A je důležité si pamatovat jednu základní pravdu, že udržet si zákazníka je podstatně levnější než získat nového.

 


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?