I když influencer marketing v poslední době vzbuzuje rozporuplné reakce, stále ještě platí, že může být přínosný skoro každému typu podnikání. Aby fungoval, musí však být dobře naplánován a nastaven. A právě to je u některých spoluprací zásadní problém. Zjistěte, jak vybrat influencera, který bude pro vaši značku zajímavý, a objevte tipy, na co se zaměřit, aby spolupráce proběhla podle představ obou stran.
Jak na influencer marketing, který pro vás bude opravdu přínosný?
Influencer marketing je spolupráce firmy s lidmi, kteří svým příkladem ovlivňují nákupní rozhodování určitého segmentu zákazníků. V praxi se tak může jednat o populární blogery nebo instagramery, ale také třeba o vlivný účet na Twitteru nebo facebookovou skupinu.
Tato forma propagace je u firem oblíbená hlavně proto, že díky ní mohou dosáhnout daleko větší návratnosti investice. Ta je v některých případech dokonce až 11x vyšší než u běžně používaných digitálních kanálů. 80 % marketingových specialistů tak označuje influencer marketing za velmi efektivní.
Dosáhnout vysokých čísel a dobrých výsledků však není jen tak. Spolupráce s influencerem musí být dobře naplánovaná a stejně jako u ostatních marketingových kanálů, i tady je potřeba průběžně vyhodnocovat úspěšnost, jinak se může velmi snadno stát, že zbytečně promrháte peníze.
Jak vybrat správného influencera pro spolupráci?
- Pro spolupráci oslovte člověka, který je aktivní, pravidelně přidává příspěvky a komunikuje se svými fanoušky.
- Sledujte, zda se styl psaní příspěvků a volba fotografií hodí ke strategii vaší značky.
- Nevybírejte jen podle počtu sledujících. Mnohem důležitější je, zda daného influencera sleduje vaše cílová skupina a zda na jeho příspěvky aktivně reaguje.
- Jak velké procento z fanoušků influencera je aktivní, zjistíte nástrojem Taggy.
- Pro vyhledání vhodných influencerů existují speciální platformy. Zkusit můžete třeba Lafluence.
- U blogerů se zaměřte také čtenost článků a návštěvnost blogu za posledního půl roku.
Tip: Když influencera oslovujete se spoluprací, vyhněte se posílání hromadných mailů. Snažte se být osobní a dejte najevo, že alespoň trochu znáte jeho tvorbu.
Vyplatí se spolupráce s influencery na Facebooku?
To, že organické dosahy na Facebooku se v poslední době značně snížily, jste možná už zaznamenali. Při domlouvání spolupráce s influencery, kteří se zaměřují právě na tuto sociální síť, si proto nezapomeňte ujasnit pravidla.
Ideální je dohodnout se na placené propagaci příspěvků s vaším obsahem nebo zvolit influencera, který má vlastní aktivní FB skupinu. Ta pro vás může být zajímavá i s nízkým počtem sledujících, protože jde o okruh lidí s úzkým zaměřením.
NEPŘEHLÉDNĚTEKdyž se řekne online marketing
Důkladná kontrola se vyplácí
Na závěr se rozhodně zkuste domluvit na tom, že výsledný článek nebo příspěvek před jeho publikováním zkontrolujete. Upozorněte, že v žádném případě nebudete zasahovat do jeho obsahu a jen si ověříte, zda je v pořádku forma a zda fungují všechny prolinky.
Asi po měsíci si pak můžete vyžádat čísla. Zajímat by vás měla čtenost článku nebo dosah daného příspěvku na sociálních sítích. Sami si pak v Google Analytics zjistěte, kolik nových čtenářů či konverzí vám kampaň přinesla.
Zjistili jste, jakých výsledků se s influencer marketingem dá docílit a víte, jak se k jejich dosažení přiblížit. Teď už zbývá jen uvést tipy z článku do praxe. Pustíte se do toho rovnou?
A jaké jsou vaše zkušenosti s influencer marketingem? Využíváte ho, a nebo spíše spoléháte na metody klasického digitálního marketingu? Ať tak, nebo tak, určitě nám napiště váš názor do komentářů a nezapomeňte připsat, zda jste v poslední době narazili na ukázku nějaké zajímavé spolupráce s influencery.
Komentáře
Zanechte komentář