Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Jak na influencer marketing?

05.07.2019

I když influencer marketing v poslední době vzbuzuje rozporuplné reakce, stále ještě platí, že může být přínosný skoro každému typu podnikání. Aby fungoval, musí však být dobře naplánován a nastaven. A právě to je u některých spoluprací zásadní problém. Zjistěte, jak vybrat influencera, který bude pro vaši značku zajímavý, a objevte tipy, na co se zaměřit, aby spolupráce proběhla podle představ obou stran.

Jak na influencer marketing, který pro vás bude opravdu přínosný?

Influencer marketing je spolupráce firmy s lidmi, kteří svým příkladem ovlivňují nákupní rozhodování určitého segmentu zákazníků. V praxi se tak může jednat o populární blogery nebo instagramery, ale také třeba o vlivný účet na Twitteru nebo facebookovou skupinu.

Tato forma propagace je u firem oblíbená hlavně proto, že díky ní mohou dosáhnout daleko větší návratnosti investice. Ta je v některých případech dokonce až 11x vyšší než u běžně používaných digitálních kanálů. 80 % marketingových specialistů tak označuje influencer marketing za velmi efektivní.

Dosáhnout vysokých čísel a dobrých výsledků však není jen tak. Spolupráce s influencerem musí být dobře naplánovaná a stejně jako u ostatních marketingových kanálů, i tady je potřeba průběžně vyhodnocovat úspěšnost, jinak se může velmi snadno stát, že zbytečně promrháte peníze.

Jak vybrat správného influencera pro spolupráci?

  • Pro spolupráci oslovte člověka, který je aktivní, pravidelně přidává příspěvky a komunikuje se svými fanoušky.
  • Sledujte, zda se styl psaní příspěvků a volba fotografií hodí ke strategii vaší značky.
  • Nevybírejte jen podle počtu sledujících. Mnohem důležitější je, zda daného influencera sleduje vaše cílová skupina a zda na jeho příspěvky aktivně reaguje.
  • Jak velké procento z fanoušků influencera je aktivní, zjistíte nástrojem Taggy.
  • Pro vyhledání vhodných influencerů existují speciální platformy. Zkusit můžete třeba Lafluence.
  • U blogerů se zaměřte také čtenost článků a návštěvnost blogu za posledního půl roku.

Tip: Když influencera oslovujete se spoluprací, vyhněte se posílání hromadných mailů. Snažte se být osobní a dejte najevo, že alespoň trochu znáte jeho tvorbu.

Vyplatí se spolupráce s influencery na Facebooku?

To, že organické dosahy na Facebooku se v poslední době značně snížily, jste možná už zaznamenali. Při domlouvání spolupráce s influencery, kteří se zaměřují právě na tuto sociální síť, si proto nezapomeňte ujasnit pravidla.

Ideální je dohodnout se na placené propagaci příspěvků s vaším obsahem nebo zvolit influencera, který má vlastní aktivní FB skupinu. Ta pro vás může být zajímavá i s nízkým počtem sledujících, protože jde o okruh lidí s úzkým zaměřením.

NEPŘEHLÉDNĚTEJak konečně začít využívat LinkedIn naplno

Důkladná kontrola se vyplácí

Na závěr se rozhodně zkuste domluvit na tom, že výsledný článek nebo příspěvek před jeho publikováním zkontrolujete. Upozorněte, že v žádném případě nebudete zasahovat do jeho obsahu a jen si ověříte, zda je v pořádku forma a zda fungují všechny prolinky.

Asi po měsíci si pak můžete vyžádat čísla. Zajímat by vás měla čtenost článku nebo dosah daného příspěvku na sociálních sítích. Sami si pak v Google Analytics zjistěte, kolik nových čtenářů či konverzí vám kampaň přinesla.

Zjistili jste, jakých výsledků se s influencer marketingem dá docílit a víte, jak se k jejich dosažení přiblížit. Teď už zbývá jen uvést tipy z článku do praxe. Pustíte se do toho rovnou?

A jaké jsou vaše zkušenosti s influencer marketingem? Využíváte ho, a nebo spíše spoléháte na metody klasického digitálního marketingu? Ať tak, nebo tak, určitě nám napiště váš názor do komentářů a nezapomeňte připsat, zda jste v poslední době narazili na ukázku nějaké zajímavé spolupráce s influencery.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?