LinkedIn je profesní sociální síť, na které můžete prezentovat své pracovní zkušenosti a odborné dovednosti. U nás je však některými firmami a podnikateli stále opomíjena. Často ji zaměňují za virtuální životopis nebo mylně označují jako prezentaci zaměstnanců, kteří by rádi udělali dojem na personalisty a získali lepší práci. Nedělejte stejnou chybu a zjistěte, jak LinkedIn správně používat.
LinkedIn není jen pro personalisty
LinkedIn je nejčastěji považován za pomůcku pro HR oddělení velkých firem. Mnoho menších podnikatelů a freelancerů proto ani nenapadne, že by mohli tuto sociální síť využít. Novou práci si nehledají a tak nevidí důvod k registraci. Ve skutečnosti jim však LinkedIn má co nabídnout.
Nekonečné možnosti networkingu
Můžete se spojit prakticky s kýmkoliv. Zkuste najít bývalé spolužáky, spolupracovníky a staré kamarády. Možná právě pracují v oboru, kde by se mohly uplatnit vaše služby. Nebo mají zajímavé kontakty, které vám pomohou při hledání nových zakázek.
Oslovit úspěšné podnikatele nebo ředitele firem, třeba z druhého konce planety, také nikdy nebylo jednodušší. Zeptejte se na jejich tajemství prosperujícího byznysu nebo jim nabídněte své služby. Tohle všechno vám LinkedIn umožní.
Status odborníka v oboru
Na LinkedInu máte prostor prezentovat své myšlenky, články nebo videa. Sdílejte zajímavosti, komentujte a tvořte obsah. Všem svým kontaktům tak budete pravidelně připomínat, co děláte a dáte najevo, že svému oboru rozumíte.
Nové zakázky
Když rozšíříte svou síť kontaktů a zároveň ukážete, že se zajímáte o novinky z oboru a vaše názory jsou k věci, je jen otázkou času, kdy přijde příležitost získat novou zakázku. Samozřejmě nemusíte čekat, až klient kontaktuje vás. Pokud zjistíte, že by někdo vaše služby potřeboval, zkuste se nabídnout.
Budování brandu
Úspěšná značka, ať už osobní nebo firemní, je velmi důležitou součástí marketingu. Odliší vás od konkurence a svým způsobem komunikuje se zákazníkem. Buďte tedy jednotní ve vyjadřování, dělejte věci svým stylem, zdůrazněte kvalitu výrobků či služeb a hlavně buďte konzistentní.
Důležitá je aktivita
Základem úspěchu na sociálních sítích je být aktivní, zajímavý a komunikovat s komunitou. Na LinkedInu to není jiné. Nestačí jen vypsat informace, přidat profilovou fotografii a čekat, jestli vás někdo osloví. Měli byste si určit cíle, vytvořit plán a kontrolovat, zda se vám ho daří plnit.
Velkou výhodou LinkedInu je, že konkurence je zatím poměrně malá. Mezi neaktivními profily bez příspěvků můžete poměrně rychle vyniknout. První výsledky se při poctivé práci a správné strategii dostaví již do půl roku. Pusťte se do budování své identity na LinkedInu ihned a předběhněte ostatní, kteří zatím ani netuší o výhodách této sociální sítě.
Využíváte aktivně LinkedIn? Podělte se s námi o vaše tipy na zajímavý obsah do komentářů.
Komentáře
Zanechte komentář