Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Jak funguje úspěšný e-shop? Objevte našich 5 tajných tipů

25.10.2019

Založení e-shopu snad ještě nikdy nebylo jednodušší než právě v dnešní době, kdy existuje hned několik možností, jak v krátké době zrealizovat svůj sen a otevřít si e-shop s potřebami pro mazlíčky, s oblečením, s luxusními dárky, se zdravou výživou,... (zde si libovolně dosaďte právě tu vaši srdeční záležitost). Snem každého majitele internetového obchodu je mít hlavně ÚSPĚŠNÝ e-shop na míru odpovídající jeho požadavkům. Nezapomeňte však, že založení e-shopu je pouze začátek. Dále budete muset řešit záležitosti jako jsou např. správa e-shopu, rozběhnutý e-shop a vrácení zboží, pronájem či dokonce prodej e-shopu. Pokud to se svým internetovým obchodem myslíte vážně (a my věříme, že ano), nedělejte zbytečné začátečnické chyby a učte se od těch nejlepších. Zde jsou naše tajné tipy, které vám na vaší mnohdy strastiplné cestě za úspěšným e-shopem pomohou. Pojďme se na ně společně podívat:

Úspěšný e-shop má vždy vhodné technické řešení

Pokud vás tvorba e-shopu teprve čeká, vězte, že máte hned několik možností, jakou cestou se vydat. Můžete se spolehnout na hotový systém zdarma, pronajmout si „krabicové řešení“, a nebo si nechat připravit e-shop na míru. Vždy záleží hlavně na konkrétním projektu a vašich možnostech. E-shop a jeho tvorba je základním stavebním kamenem, který může rozhodnout o vašem případném úspěchu či neúspěchu.

E-shop zdarma

Tato možnost sice na první pohled vypadá jako ideální řešení, ale nenechte se mýlit. Opak je totiž pravdou. Tento typ e-shopu vám zřejmě brzy přestane stačit a vy stejně budete muset zvolit některý z dalších způsobů řešení. 

Krabicové řešení

Krabicové řešení by se zjednodušeně dalo označit jako pronájem e-shopu. Vy měsíčně platíte určitou částku a za to máte k dispozici hotovou a plně funkční platformu. Vše si snadno a rychle upravíte podle sebe. Krabicové řešení je vhodné pro menší e-shopy s omezenými finančními prostředky.

E-shop na míru

Tvorba e-shopu na míru sice zpravidla vyžaduje vyšší časové i finanční investice, ale získáte s ním perfektní nástroj pro své podnikání. Správa e-shopu tohoto typu je velmi jednoduchá.

O tomto tématu najdete více v článku Jak založit e-shop: Objevte, které řešení je pro vás nejvhodnější.

První dojem je vždy jen jeden

Věděli jste, že pouhopouhých 5 sekund rozhodne o tom, zda zákazníka e-shop zaujme, nebo naopak se jeho zájem o vás ztratí dříve, než stačíte říct švec? Takto nekompromisní matematikou alespoň hovoří průzkumy na toto téma.

Zákazníka musíte během této krátké chvíle něčím zaujmout jedinečným obsahem, neotřelou grafikou, stoprocentní funkčností,... Jen to vám zaručí, že se neotočí na patě a neodejde brázdit internetové vody ke konkurenci.

Mnoho e-shopů používá šablony, které se tak trochu stávají kamenem úrazu. Ano, je to sice praktické a relativně levné řešení, ale… Všechny tyto e-shopy jsou lidově řečeno na jedno brdo. Problém je v tom, že zákazníka takový e-shop nejenže nezaujme, ale ba co víc, i kdyby si ho chtěl zapamatovat, velmi brzy se mu z mysli vytratí a splyne s dalšími jim podobnými.

TIP: Pokud zrovna nedisponujete finančními prostředky, které by vám dovolili nechat si vytvořit e-shop na míru, pohrajte si alespoň s grafikou. Vizuální dojem dělá opravdu hodně a pokud se zákazník pozorněji zadívá na povedené a neotřelé grafiky, máte napůl vyhráno. 

Nechceme vás samozřejmě nijak strašit, ale statistika je opravdu neúprosná většina e-shopů totiž nepřežije právě první rok svého fungování. Odlište se a zapište se návštěvníkům svého e-shopu do hlavy.

NEPŘEHLÉDNĚTE5 tipů, jak zvýšit důvěryhodnost vašeho e-shopu

Stoprocentní spolehlivost - aneb funkce, které nabízíte, musí fungovat

Určitě jste slyšeli rčení řetěz je tak silný jako jeho nejslabší článek. Tak to prostě je. Bohužel. Tento bod hovoří především o technických nedostatcích vašeho e-shopu. Již při založení e-shopu se proto vyplatí být prozíravý a myslet na všechno.

Pokud potřebujete udělat plánované výpadky, nikdy je neplánujte na denní dobu. Naopak tyto záležitosti vždy realizujte v tehdy, kdy se u vás realizuje statisticky nejméně nákupů. Představte si pekárnu a před ní velkou frontu lidí, kteří si jdou koupit svačinu do školy a do práce. Pekař by byl opravdu blázen, kdyby v tuto chvíli zavřel. Nesmějte se, úplně stejně to funguje i ve světě e-shopů!

Chyby se mohou stát každému, nicméně některé rozhodnou o tom, že se k vám nespokojený a rozmrzelý zákazník již nikdy nevrátí. Těmto chybám je potřeba předcházet, či je alespoň zjistit velmi rychle a co nejdříve je napravit. Denně proto kontrolujte, zda vše funguje, jak má.

Pokud je váš e-shop zatím ve fázi realizace, využijte naprosto jednoduchý (a přitom neskutečně účinný) tip. Před samotným spuštěním e-shopu si sami vyzkoušejte najít zboží, vložit jej do košíku a zaplatit jej. Nakupovalo se vám u vás dobře? Pokud ne, změňte to.

Nakupování na e-shopu musí být jednoduché, přehledné, intuitivní a rychlé. Pokud u vás toto zákazník nenajde, nakoupí raději jinde.

Úspěšný e-shop si hravě poradí i s vrácením zboží

E-shopy mají pro zákazníky i majitele mnohé nesporné výhody. Oproti tradičním kamenným prodejnám mají však jednu obrovskou nevýhodu a tou je nemožnost si zboží prohlédnout naživo či si jej vyzkoušet. Z toho pak vyplývá to, že zákazník občas objedná pro něj nevhodné zboží, které chce vrátit, či reklamovat.

Na vrácení zboží objednaného přes internet má zákazník právo dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku je možné zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Zde však pozor, pokud zákazníka o tomto právu jako prodejce neinformujete (zpravidla v obchodních podmínkách), prodlužuje se tato lhůta o jeden rok. Pokud zákazníka poučíte dodatečně, začne platit 14denní lhůta od okamžiku, kdy informaci nakupující obdrží.

Jako prodejce musíte počítat s tím, že se vám některé vaše objednávky v této zákonné lhůtě budou vracet. Abyste však četnost vracení zboží snížili, je dobré dát zákazníkovi vždy co nejpřesnější popis produktu. Zkuste:

  • zboží dobře a kvalitně nafotit, ze všech potřebných úhlů,
  • pokud máte možnost, vyzkoušejte i videoprezentaci,
  • barvy zboží na fotkách by měly co nejvíce odpovídat realitě,
  • zboží podrobně popište, zákazník pak bude přesně vědět, co může očekávat a odpadne zklamání z toho, že očekával něco úplně jiného,
  • pokud prodáváte oblečení, používejte správné a přehledné číslování, 
  • prodávejte kvalitní zboží, za nímž si stojíte.

Zákazníci potřebují občas ke koupi namotivovat

Zákazníci mnohdy jen tak brouzdají po internetu a bezcílně hledají zboží, které by je zaujalo. Pokud jim nabídnete správnou motivaci, chytí se a rozhodnou se nakoupit, i když to původně neměli vůbec v úmyslu. Dejte jim proto jasnou informaci, že správný čas na koupi u vás je právě teď skvěle funguje třeba doprava zdarma, sleva na první nákup za registraci, jednorázová sleva či možnost rezervace po určitý čas (díky cookies zůstává zboží zákazníkovi v košíku). 

Na co ale rozhodně nesmíte zapomenout je remarketing. Remarketing je totiž opravdu mocná zbraň zjednodušeně řečeno to funguje tak, že zboží, které si zákazník prohlížel u vás v e-shopu, se mu najednou začne v reklamách zobrazovat všude, kam jen se podívá.

Uskutečnění našich rad vás sice bude stát nějaké peníze, ale ve výsledku vám jich jejich dodržování více přinese.

Držíme pěsti, ať váš e-shop šlape jako švýcarské hodinky.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?