Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

[2019] Instagramové vychytávky: 3 rady, se kterými ovládnete Instagram jako profesionál

07.02.2019

Na Instagramu už se pohybujete delší dobu, úspěšně ho využíváte k marketingovým aktivitám, ale stále máte pocit, že to není ono? V tom případě je na čase vychytat poslední chyby. Čtěte, na jakých třech oblastech můžete zapracovat, aby váš instagramový profil byl bez chybičky.

Vylaďte branding

Co je vlastně brand? Je možné ho definovat jako soubor hodnot, něco, co dělá značku vyjímečnou a odlišuje ji od konkurence. Jinými slovy jde o to, jak se značka prezentuje na venek. Máte tedy nějaké firemní barvy? Logo? Hodnoty? Vezměte zkrátka všechno, co můžete na instagram promítnout.

Když se někdo náhodou dostane na váš profil, většinou si rychle pročte bio, projde pár posledních příspěvků ve feedu a možná nakoukne do stories. Pokud na něj celý váš instagramový profil bude působit konzistentně, máte napůl vyhráno. Dejte tedy pozor na to, aby každý aspekt vašeho feedu a všechny posty byly v souladu s vaším brandem.

Je vaše podnikání spojeno s přírodou a přírodními materiály? Jak asi bude vypadat, když ve všech instastories použijete zářivě růžovou barvu? Jsou vaše příspěvky jemné a ženské, ale vaše logo svítí neonově zelenou? Zamyslete nad tím a sjednoťe styl.

Hrajte si s instastories

Nejdřív načerpejte inspiraci. Čí stories sledujete na Instagramu a proč? Vyberte si známé značky i menší influencery, zjistěte, v čem vězí úspěch jejich stories a pak je zkuste napodobit. Zábavné příspěvky do příběhů přidává třeba Airbnb, z českých influencerů má moc hezké stories třeba Markéta Bártová.

Když máte představu, co vlastně chcete tvořit, můžete se pustit do díla. Skvělým pomocníkem mohou být aplikace jako Canva a Unfold, které vám pomohou všechny fotky v instastories hezky sjednotit. Za zkoušku stojí také novější aplikace Stories Creator. Snadno a rychle v ní upravíte texty, grafiku i fotografie, to vše nejen v mobilním telefonu, ale také v počítači. Připravené podklady pak můžete vylepšit přímo na Instagramu, pomocí jeho filtrů a funkcí. Stories Creator se hodí také na tvorbu reklamních příspěvků, v případě, že nemáte po ruce šikovného grafika.

NEPŘEHLÉDNĚTE7 tipů, jak vytvořit zajímavý obsah na Instagram

Nezapomínejte ani na označování míst a hashtagů. I když uživatele neznáte a nesledujete, můžete si prohlédnout jeho instastories, které bylo publikováno s nálepkou určitého místa nebo hashtagu. A stejně tak si lidé mohou prohlédnout i vaše příběhy. Označování se tedy určitě vyplatí. Pokud se vám hashtagy nehodí do konceptu, jednoduše je zmenšete a zvolte pro ně takovou barvu, aby splynuly s pozadím vašeho příběhu. Můžete je také překrýt nálepkou.

Buďte opatrní s influencer marketingem

I když se influencer marketing může zdát jako jednoduchý způsob, jak propagovat své výrobky a služby, není tomu tak. Už jen výběr samotného influencera je pěkně těžký úkol.

Zdá se vám například Leoš Mareš jako ideální osoba pro propagaci pánské kosmetické řady? Má přece ohromnou sledovanost, dobře vypadá a je úspěšný. Nenechte se zmýlit a nejprve si ověřte, jaké je vlastně Leošovo publikum. Jsou to převážně ženy. Pokud tedy připravíte spolupráci cílenou muže, zasáhnete jen menší část Leošových followerů. Nevyužijete tak potenciál spolupráce naplno, což je samozřejmě velká škoda. V otázce influencerů tedy vždy přemýšlejte hlavně nad tím, kdo jsou jejich sledovatelé.

Zvažte, jestli je pro vás výhodná spíše krátkodobá spolupráce a nebo zda je lepší variantou vsadit na ambasadory, kteří mají vaši značku opravdu rádi a budou s vámi spolupracovat dlouhodobě. Snadněji se jim bude tvořit nenucený obsah, příspěvky budou důvěryhodnější a s mikroinfluencery se často můžete domluvit i na barterové spolupráci.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?