Instagram 19. března 2019 oficiálně představil službu Checkout, která umožňuje přímé nakupování v aplikaci. Proč po této funkci firmy tak dlouho toužily? A které značky nyní Checkout testují?
Shoppable Tag
Není tomu tak dávno, kdy Instagram vyšel vstříc firmám, které jsou na platformě marketingově aktivní, a umožnil jim označování produktů v postech. Po kliknutí na takzvaný shoppable tag byl uživatel přesměrován přímo do internetového obchodu společnosti, kde si mohl kousek, který se mu zalíbil, rovnou objednat. Nutnost opustit aplikaci však mnoho potenciálních zákazníků odradila. Pro zvýšení procenta dokončených nákupů bylo možné udělat jediné. Zajistit, aby uživatel mohl nakoupit přímo v aplikaci.
Instagram Checkout
O novém typu služby na Instagramu se dlouho mluvilo a nyní je konečně tady. „Checkout“ umožňuje uživateli nakoupit bez toho, aby musel opustit aplikaci. V současné době má tuto prodejní funkci spuštěno 23 velkých vybraných značek. Patří mezi ně například:
@adidaswomen & @adidasoriginals
Funkce je pro firmy zajímavá, i když si Instagram z každého nákupu bere provizi. Mohou lépe oslovit mladší uživatele, pro které je nákup z mobilního telefonu jednodušší.
Jak bude nákup na Instagramu vypadat?
Po kliknutí na nákupní post firmy se dostanete na samostatnou prodejní stránku vybraného produktu. Zvolíte typ výrobku, barvu, velikost a odesíláte objednávku. Stačí jen vyplnit jméno, email, platební údaje a adresu. Informace se uloží a při další objednávce už je nebudete muset vypisovat. Samotná platba také proběhne přímo v aplikaci. Velkou výhodou pro uživatele jsou notifikace o stavu zásilky a odeslání. Cestu svého balíčku tak můžete velmi pohodlně sledovat.
Využijete službu Checkout pro své podnikání až dorazí do Čech? A nebo je pro vás zbytečná? Podělte s námi v komentáři.
Komentáře
Zanechte komentář