Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Fonty: Jak je využít pro posílení marketingového sdělení?

20.02.2019

Když tvoříte nový reklamní banner a nebo text na váš web, přemýšlíte nad typem fontu, který použijete? Pokud ne, je nejvyšší čas začít. Proč je volba správného fontu tak důležitá a jak může ovlivnit vaše marketingové sdělení?

Hrají fonty opravdu tak důležitou roli?

Už v roce 2012 se tým New York Times pustil do experimentu s fonty. Hlavní myšlenkou testu bylo zjistit, zda čtenáři budou reagovat negativněji na pravdivá tvrzení, pokud budou napsána fontem Comic Sans. Výsledky experimentu vás asi nepřekvapí. Neformální Comic Sans článku moc důvěryhodnosti nedodal, i přesto, že byl naplněn pravdivými a snadno dohledatelnými informacemi. Čtenáři mnohem lépe reagovali na formálnější font Baskerville.

Vaše marketingové sdělení by vždy mělo být pro čtenáře uvěřitelné. Měli by se s ním umět ztotožnit. A vhodně zvolený font, barva textu či zvýraznění vám mohou opravdu hodně pomoci. Jak ale vybrat z neskutečného množství variant? Nejdříve se zorientujte v základním rozdělení.

Rozdělení fontů:

  • Patkové
  • Bezpatkové
  • Ručně psané
  • Nadpisové
  • Grafické

1. Patkový font

Patky jsou „zobáčky“ vystupující z konečků písmen. Jinými slovy jde o příčné ukončení některých tahů. K písmu patří odjakživa. Vznikly samovolně při tesání textů do kamene nebo při položení brka na pergamen.

Patkové fonty jsou doporučovány pro dlouhé texty, protože patky se u základní čáry pomyslně spojují v linii a vedou oči čtenáře. Pokud potřebujete dokázat, že nevaříte z vody, ale doopravdy víte, o čem mluvíte, použijte tento font. Je totiž považován za velmi důvěryhodný.

Důvěryhodný font

2. Bezpatkový font

Působí moderním dojmem, je lehký a přehledný. Proto se hodí na kratší texty, když potřebujete rychle předat určitou informaci.

3. Ručně psané písmo

Jde o řezy písma napodobující ručně psaný text. Ve čtenáři snadno vzbudí emoce a pocity. Pokud tedy sázíte na osobní komunikaci, určitě zvažte použití tohoto fontu. Jen dejte pozor na jeho četnost. Šetřete s ním a použijte ho s rozvahou.

Osobní font

4. Nadpisový font

Upoutá na sebe pozornost a skvěle vynikne, pokud zvolíte větší písmo. Použijte ho na nadpisy na webu, v ebooku či článku. Do normálního textu se nehodí, protože v běžné velikosti je špatně čitelný.

5. Grafické písmo

Vhodné na kreativní řádění. Občas může být špatně čitelné, pokud však chcete zapůsobit na mládež, prokáže vám dobrou službu.

Jak vybrat ten správný font?

Při výběru fontu si v první řadě rozmyslete, jak bude použit a co chcete daným textem říct. Snažíte se poukázat na svou profesionalitu a nebo naopak je hlavním účelem textu pobavit?

Vhodný font poznáte také podle toho, že je váš text dobře čitelný. Hodně vysoké nebo široké fonty působí většinou v běžném textu nepřehledně a hodí se spíše na nadpisy. Slova se také hůř čtou, když jsou jednotlivá písmena moc blízko u sebe.

Další proměnnou, podle které byste měli zvolit font, je vaše publikum, cílová skupina pro kterou text připravujete. Použijete Comic Sans pro text v ebooku pro IT specialisty? Zřejmě ne. Zkuste tedy co nejlépe definovat vaši cílovou skupinu a promyslet, jaký font bude nejvhodnější a pro vaše čtenáře nejpříjemnější.

Snažte se najít takový font, který bude s vašimi texty korespondovat a vhodně je doplní. Nespoléhejte však na to, že výběr dobrého fontu zachrání nekvalitní obsah. Není tomu tak. Pokud však spojíte zajímavý a užitečný obsah s fontem, který sdělení ještě pozvedne, vaše texty budou neodolatelné.

Sázíte ve vašich textech na výběr vhodných fontů a nebo používáte univerzální Calibri? Podělte se o svůj názor v komentářích.

 


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?