Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Display reklama: Výhodou bannerů je přesné zacílení na cílovou skupinu

07.03.2019

Výhodou online marketingu je hlavně to, že díky němu lze v prostředí internetu oslovit  úzké segmenty populace, která se tu vyskytuje. Bannery neboli display reklamu můžete umístit na specializované webové stránky či zajistit, aby se banner zobrazoval pouze u těch internetových článků, které mají souvislost s propagováním daného produktu, služeb či značky.

Přesné míření na terč

Marketéři jsou si pochopitelně všech výhod bannerů vědomi, takže s nimi pracují tak, aby přinášely co největší užitek. Navíc bannery mohou vizuálně cílit na uživatele pomocí zvolené charakteristiky, a to podle:

  • určitého věku
  • bydliště
  • pohlaví
  • zájmů.

V internetovém prostředí lze snadno zjistit, co který uživatel nejčastěji vyhledává a co ho nejvíce zajímá, a pak není problém bannery zamířit tímto konkrétním směrem. Takže například na webu o motorismu se budou návštěvníkům primárně zobrazovat bannery různých značek automobilů a přitahovat pozornost. Nebo na stránkách o bydlení může být vidět banner propagující některou z realitních kanceláří. Tímto budou dané bannery dělat to, co se od nich hlavně vyžaduje - posilovat povědomí o značce. Zároveň je banner interaktivním nástrojem marketingové komunikace, protože současně s tím, že uživatel zhlédne jeho obsah, se kliknutím na něj může dostat na stránky webu, který banner propaguje a zvýšit jeho návštěvnost.

Co je bannerová slepota

Obecně jsou uživatelé nejen na internetu reklamami zcela přesyceni. Platí to i o bannerech, jež lidé nevnímají tolik, kolik by si marketéři a zadavatelé reklamy přáli. Hovoříme zde o tzv. bannerové slepotě, kvůli níž efektivita bannerové reklamy poměrně hodně trpí. Aby banner byl účinný a splnil svůj účel, musí splňovat určitá pravidla:

  • neměl by mu chybět nápad a originalita se vždy cení
  • měl by nést stručné reklamní sdělení, kterým bude posilovat značku, aniž by musel na něj uživatel kliknout
  • samozřejmostí je výborné technické zpracování (čím menší, tím lepší) a barevná sladěnost s cílovým webem nebo značkou
  • a v neposlední řadě by měl umět upoutat pozornost a vyzvat k akci pomocí konverzního tlačítka.

Bannerové slepotě jde částečně předejít tím, že se banner umístí do na webu do místa, na které uživatelé soustřeďují svoji pozornost. Slepotu mohou částečně minimalizovat i netradičně pojaté bannery, jež zaujmou - zde je možné si vyhrát a přímo do banneru umístit vtipné video nebo interaktivní hru. Uživatelé jsou obvykle hraví, proč toho tedy nevyužít ku prospěchu věci?

Opatrně s agresívnějšími formami bannerů

Bannerovou slepotu se někteří marketéři snaží prorazit agresívnějšími způsoby reklamy. Těmi může být i překrývání původního obsahu nebo využití pop-up oken. Zde vyvstává otázka, do jaké míry je to efektivní, když uživatelé unavení takovým jednáním se obvykle snaží otravný formát co nejdříve zavřít a jít z webu pryč. Některé prohlížeče tyto agresivní bannery blokují. Kromě toho mohou mít také negativní vliv na postoj lidí ke značce. Není dobré si zahrávat s ohněm, jímž agresivní bannery v tomto případě nepochybně jsou.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?