Plánujete spuštění nového e-shopu? Zkontrolujte si, jestli jste nezapomněli na následující drobnosti. Mohou totiž být pro vaše podnikání na internetu klíčové.
Bezproblémový nákup na všech typech zařízení
Někteří zákazníci si zboží rádi vybírají na stolním počítači v klidu domova. Jiní však svou objednávku mohou odeslat i na cestě do práce nebo při dlouhé chvilce v čekárně u zubaře. Stačí vytáhnout chytrý telefon a vybrat si. Ujistěte se proto, že váš internetový obchod funguje na různých typech mobilních zařízení.
Pokud tomu tak není, máte dvě možnosti. První variantou je vytvořit web přizpůsobující se velikosti různých typů obrazovek. To je možné, protože velikost objektů není udána v pixelech, ale v procentech. Takovému designu se říká responzivní. Dalším způsobem je tvorba speciální mobilní internetové stránky. Jde o řešení, které se využívá hlavně u hodně složitých webů.
Nenechte si zbytečně utíkat potenciální zákazníky a vyřešte optimalizaci pro přenosná zařízení co nejdříve.
Snadné prohlížení e-shopu
Zajistěte, aby zákazníci ve vašem internetovém obchodě nebloudili. Když snadno a rychle nenajdou produkt, o který mají zájem, s největší pravděpodobností odejdou. Základem je správně zvolit kategorie a podkategorie e-shopu. Nejste si jistí jak? Vymyslete různé varianty a proveďte průzkum ve svém okolí. Stačí se zeptat kamarádů a známých, kteří mají blízko k vaší cílové skupině. Pak se můžete pustit do testování přímo na webových stránkách. Sledujte data, cestu zákazníka a provádějte analýzu. Jedině tak zjistíte, jestli máte kategorie vhodně nastavené.
Orientaci v internetovém obchodě hodně usnadní možnost vyhledávání. V ideálním případě s funkcí našeptávače, který uživateli nabídne produkty odpovídající vepsané části textu. Zákazníci shánějící konkrétní věc to určitě ocení.
Správná prezentace produktů
Na e-shopu zákazníci nemají stejné možnosti, jako když si zajdou do obchodu osobně. Nemohou si osahat materiál, ani si zboží důkladně prohlédnout a vyzkoušet. To může být velká nevýhoda. Výběr jim usnadníte, když zveřejníte maximum relevantních informací o produktu. Důležité jsou kvalitní fotografie, v barvách, které odpovídají realitě. Stále oblíbenější je i prezentace produktu v krátkém videu. Je však nutné ohlídat, aby se všechny multimediální soubory rychle načítaly a nebrzdily zobrazení stránky.
Tip! Jak rychle se stránky načítají, zjistíte na webu GTmetrix. Udělejte si zdarma rychlou analýzu a objevte nedostatky vašeho e-shopu.
Důležité jsou i popisky. Ty musí srozumitelně a přehledně představit parametry výrobku a jeho hlavní výhody.
Zákaznické účty
Vytvořte pro zákazníky možnost registrace na vašich webových stránkách. V osobním účtu si mohou uložit své oblíbené volby, adresu a způsob doručení. Při další objednávce se díky tomu vyhnou zdlouhavému vyplňování formulářů a jejich cesta k dokončení nákupu bude mnohem jednodušší.
Zákaznické účty využijete i při práci s různými věrnostními slevami a slevovými kupony. Ty můžete registrovaným zákazníkům připravit přímo na míru. Takové akce pak budou mnohem více motivovat k opakovanému nákupu.
A co vy? Podchytili jste při startu vašeho internetového obchodu všechny detaily? Napište nám do komentářů o svých začátcích.
Komentáře
Zanechte komentář