Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Chcete využít sílu sociálních sítí naplno? Zvažte založení profilu na Pinterestu

21.01.2019

Patří do vaší strategie online marketingu i sociální sítě? Jestli ano, zřejmě jste už narazili na Pinterest, sociální síť, která je českými marketéry trochu opomíjena. Pravdou však je, že pokud Pinterest ignorujete, přicházíte možná o klíčovou příležitost k oslovení potenciálních zákazníků.

Co se vám vybaví, když se řekne nástěnka? Většina z nás se vrátí do dětských let, do školky nebo školy. A to je celkem škoda. Pokud podnikáte, zajímá vás online marketing a speciálně sociální sítě, při slově nástěnka by vám v hlavě mělo automaticky naskočit slůvko Pinterest. Jde o sociální síť, kde uživatelé hledají nápady a inspiraci a „připínají“ je na svou vlastní virtuální nástěnku. Obsah Pinterestu tvoří jednotlivé „piny“, které se skládají z obrázku, popisu a odkazu na zdroj obrázku na internetu. Můžete tvořit nástěnky z pinů, které na této sociální síti najdete a nebo vkládat vlastní obsah.

Proč je Pinterest v Americe tak oblíbený?


V Americe se do marketingových aktivit na Pinterestu pustilo nemalé množství firem. Nutno podotknout, že velmi úspěšně. Uživatelé totiž tuto sociální síť navštěvují z úplně jiných důvodů než třeba Facebook nebo Instagram. Pinterest je místem, kde hledají inspiraci, včetně inspirace k nákupům. Neuvěřitelných 70 % uživatelů zde hledá nápady, které se týkají koupě nových produktů. Americké společnosti to vědí, proto 75 % pinů pochází od firem, které klidně mohou být podobné té vaší. Podle výzkumů Shopify je průměrná útrata uživatele, který přijde na eshop z Pinterestu 58.95 dolarů. U Facebooku je to 55 dolarů, což je určitě zajímavé srovnání.

A jak to vypadá v Česku?


U nás se zatím Pinterest nebere moc vážně. Jedním z hlavních důvodů je to, že nemáme přesná čísla. Nevíme kolik českých uživatelů Pinterest aktivně využívá. Odhaduje se, že by mohlo jít o více než 200 tisíc, na přesnější údaje si zřejmě ještě chvíli počkáme.

I přes to určitě není špatný nápad se do správy Pinterestu pustit. Jaké jsou další důvody pro?

Malá konkurence. Pinterest je v Česku k online marketingu zatím využíván velmi zřídka. Můžete využít příležitosti a zkusit prorazit mezi prvními.
Registrace zdarma. Můžete si sociální síť vyzkoušet a rozhodnout se jestli vám práce s ní bude vyhovovat.
Možnost business profilu. Stejně jako ostatní sociální sítě, i Pinterest vám nabízí možnost zařídit si firemní profil. Uvidíte tak data, která na klasickém profilu není možné sledovat.
Růst. Dle Google Trends je Pinterest v průběhu posledních pěti let stále více vyhledávaný. Samozřejmě, s Facebookem a Instagramem nemůže soupeřit, ale sociální sítě jako Snapchat nebo LinkedIn nechává za sebou.

To, že zájem o sociální síť roste, je určitě důležitým ukazatelem při rozhodování, zda do ní budeme investovat svůj čas a peníze.

Jde o data z České republiky, takže musíme vzít v úvahu, že část vyhledávání probíhá například i přes u nás velmi oblíbený Seznam. Určitě má vliv i mobilní aplikace, kterou uživatelé velmi často používají. I tak je pokles dost výrazný. Zároveň na Facebooku stále klesá organický dosah příspěvků, čímž jsou firmy a podnikatelé tlačeni do placené reklamy. Právě to mohou být hlavní důvody, proč začít experimentovat s novou sociální sítí. Tou může být zrovna Pinterest.

Podpora ze strany Pinterestu. Nejnovější trendy a marketingové tipy se shromažďují na Business Blogu Pinterestu. Studie a výzkumy toho, co uživatele nejvíc baví najde na stránce Insights. Mezi nejnovějšími články stojí za pozornost třeba 100 tipů na Pinterest Trendy v roce 2019, které si můžete stáhnout v PDF.

Máte v plánu se do marketingu na této sociální síti pustit? A nebo už jste aktivními členy komunity na Pinterestu?


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?