Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Chcete váš firemní instagram posunout o level výš? Sledujte jaké trendy přinese rok 2019

05.01.2019

Konkurence na instagramu je velká. Nároky uživatelů na kvalitní obsah čím dál vyšší. Pokud se nechcete ztratit v džungli instagram stories, filtrů a influencerů, nezbývá vám nic jiného, než neustále sledovat trendy a novinky a snažit se s nimi držet krok.

Instagram je v dnešní době jedním z nejdůležitějších a nejsilnějších nástrojů online marketingu. Počet jeho uživatelů stále roste. V červnu letošního roku šlo již o 1 bilion uživatelů měsíčně. Tito uživatelé označí srdíčkem “to se mi líbí” až 4 biliony příspěvků denně.

Tato čísla jsou velkou motivací pro využití Instagramu jako nástroje pro reklamu, komunikaci se zákazníkem či prodej. Pokud chcete uspět, je potřeba stále sledovat novinky  se kterými platforma přichází a aktivně je využívat. Jedině tak bude váš obsah pro uživatele dlouhodobě zábavný.

Na co se zaměřit v roce 2019?

IGTV – video platforma pro uživatele mobilních telefonů


Jde o poměrně novou aplikaci a službu, která umožňuje sdílet až hodinu dlouhé příspěvky. Navíc na míru dělané pro uživatele Instagramu. Zjistilo se totiž, že obsah nejraději  sledujeme na mobilu a moc nás nebaví kvůli videu otáčet displej do horizontální polohy. Všechna videa nahraná na InstagramTV jsou proto na výšku.


Marketingový odborníci věří, že v přechodu na vertikální formát videa je budoucnost. Dle jejich odhadů se IGTV během 3 až 5 let stane novým Youtube. To znamená jediné.  Pokud jste se ještě do natáčení tohoto typu videa nepustili, teď je ten pravý čas.


Netušíte jaký obsah zvolit?
Inspirovat vás může například Jamie Oliver, který natáčí pětiminutové recepty. Marketingová agentura Social Chain zas na IGTV produkuje úspěšný podcast. Možnosti jsou nekonečné, tak popusťte uzdu své kreativitě.

Trend vertikálního videa skvěle podchytila anglická zpěvačka Dua Lipa a její tým. K písni Electricity mimo klasický klip natočili ještě jeden – na výšku. Když video uživatel v  youtube zobrazí na celou obrazovku, přesně sedne vertikální poloze displeje mobilního telefonu.

Nové funkce ve stories


Instastories uživatele prostě baví. Už nyní nám nabízejí ohromné množství funkcí – ankety, posuvníky, gify nebo třeba otázky. Skvělé možnosti, jak zábavným způsobem zahájit konverzaci s followery. Můžeme zjistit, co je zajímá nebo je pobídnout, aby s námi sdíleli stories, tipy, fotky, recepty. Snadno získáme zpětnou vazbu. Zároveň můžeme  prostřednictvím stories odkázat na náš profil a nebo webové stránky. Máme v rukou jednoduchý nástroj s ohromným potenciálem. V roce 2019 se můžeme těšit na rozšíření funkcí a ještě větší oblíbenost tohoto instagramového formátu.

Offline eventy


Jde o skvělou možnost, jak mohou firmy ovlivňovat obsah příspěvků u influencerů. V rámci této strategie firmy vytváří obsah na sociální média na offline eventech. Již v roce 2018 jsme mohli zaregistrovat velké množství offine akcí, hlavně pro influencery z oblasti beauty a módy.


Skvělým příkladem je uvedení řasenky BADGal BANG od Benefitu na trh.

Agentura The Persuades, která měla celé uvedení na starosti, připravila zábavný event s velkou kosmickou raketou a hosteskami v oblečku astronautek. Vše ve velmi fotogenickém provedení. Pozvané influencerky pak fotky z akce sdílely pod hashtagem #BADGalBANG. Součástí celé kampaně byl také pobyt pro influencerky na Maledivách. Fotky z výletu označené #outofthisworldexperience si získaly u uživatelů neuvěřitelnou popularitu. Čím zajímavější je obsah sdílený influencery, tím větší má úspěch u potenciálních zákazníků.

Pokud spravujete instagram menší firmě, na offline event se asi těžko budou hledat finance. Naštěstí můžete nápad kreativně přetavit a inspirovat se třeba salonkem Her Majesty’s Pleasure. Nejen, že vám tady udělají dokonalé nehty, majitelé salonu navíc na zeď pověsili neonový nápis a přidali pár old school telefonů. Dekor je vytvořený přesně tak, aby zaujal generaci mileniálek. Je to zkrátka místo, které chcete vyfotit a sdílet se světem.


Na ještě jednodušší variantu přišli v Alfred coffee. Na kávu s sebou připravili speciální papírové rukávy na kelímek. Mají krásný design s různými citáty a na každém je hashtag kavárny. Samozřejmě svádí k pochlubení se na instagramu. A  opravdu. Funguje to.

Filtry na obličej


Asi to známe všichni. Ne vždycky máme svůj den. Zkušení uživatelé sociálních sítí ale vědí, jak to zamaskovat. Stačí použít ten správný filtr. A nemusíme vybírat jen ze základní nabídky instagramu. Můžete sáhnout třebas po filtru od Kylie Jenner. Nejen, že budete krásnější, navíc si můžete vyzkoušet odstíny rtěnek její privátní značky Kylie. Baví vás Rihanna? Její filtr vám přičaruje k hlavě diamantovou korunku, abyste mohli zářit stejně  jako ona. Oblíbený je také fešný knír od Lisy Koshy. Stačí si jen vybrat. A sledovat autorův profil. Jen tak se vám totiž filtr odemkne. Chytré, že?


V příštím roce rozhodně očekávejte boom všech možných filtrů. Pokud vás tohle téma zajímá, mrkněte na Spark AR Studio, jehož prostřednictvím se filtry dají vytvářet.

Další trendy


Rostoucí popularitu určitě očekávejme u nákupů v aplikaci Instagram. Je možno využít link v biu, potáhnutí nahoru ve stories, sponzorované odkazy a nebo přímý odkaz v příspěvku. Dále určitě věnujte pozornost reklamám v instastories. V roce 2018 představil instagram novou možnost rotujících reklam. Díky nim do jednoho příběhu lze zařadit až tři po sobě jdoucí části. To, že stories uživatele baví čím dál víc, už jsme zmiňovali s  souvislosti s jejich funkcemi. Proč toho tedy nevyužít ve svůj prospěch i u placené reklamy?

Na které funkce instagramu vsadíte v roce 2019 vy? Podělte se s námi v komentářích.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?