Čínská společnost Bytedance, vlastník populární sociální sítě Tik Tok, souhlasila se zaplacením pokuty 5,7 milionů dolarů. Tu společnosti udělila americká Federální komise pro obchod. Internetové stránky a služby zaměřené na děti musí získat souhlas rodičů před tím, než se pustí do shromažďování osobních údajů od mladších 13 let. To se však zřejmě nestalo a Tik Tok, mimo tučné pokuty, musí také odstranit všechna videa nahraná uživateli, kteří jsou pod touto věkovou hranicí.
Na celý problém však platforma velmi pružně zareagovala a od 27. února spustila nové prostředí aplikace, určené speciálně pro mladší uživatele. To jim neumožní sdílení citlivých údajů.
Že jste o Tik Tok ještě neslyšeli? Možná platformu znáte jako Musical.ly. Šlo o velmi oblíbenou aplikaci, která umožňovala sledovat krátké klipy a tvořit své vlastní videa. V minulém roce se tato videoplatforma sloučila právě s čínskou aplikací Tik Tok a raketový vzrůst mohl začít.
Aplikace stojí na patnáctivteřinových videích, do kterých můžete přidávat různé efekty nebo zvuky. Formát je zábavný a dynamický a to je přesně to, co mladé lidi na Tik Tok láká. Pokud nechcete publikovat svůj vlastní obsah, nepotřebujete ani založit účet. Jednoduše jen aplikaci otevřete a můžete začít vybírat z nekonečného množství krátkých videí.
Oblíbenost celé platformy je ještě podpořena ze strany influencerů, kteří ji aktivně propagují. V Americe Tik Tok podpořil dokonce Jimmy Fallon ve své show.
O popularitě Tik Tok svědčí nejen vysoký počet stáhnutí aplikace, ale také to, že její růst značně znervózňuje společnost Facebook, která je zatím na trhu dominantní. Ta v minulém roce v tichosti vydala aplikaci Lasso, kterou chtěla Tik Toku konkurovat. Ne však příliš úspěšně. Šlo o jednu z posledních možností, jak mladou generaci zaujmout a přitáhnout zpátky.
Tik Tok má samozřejmě velký potenciál pro firmy. Placené reklamní formáty jsou sice zatím dostupné jen v čínské variantě aplikace, dá se však velmi dobře použít síla influencer marketingu. V českém prostředí se s tímto úkolem skvěle poprala Veselá Kráva. Lépe řečeno digitální agentura Kindred, která měla kampaň na starosti. Spojili se s idolem mladých, Vojtou D a spustili taneční soutěž o iPhone. Výsledkem bylo 743 soutěžních videí a 618 770 lajků.
Komentáře
Zanechte komentář