Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

Bytedance zaplatí pokutu ve výši 5,7 milionů dolarů. Jejich aplikace Tik Tok porušila zákon

05.03.2019

Čínská společnost Bytedance, vlastník populární sociální sítě Tik Tok, souhlasila se zaplacením pokuty 5,7 milionů dolarů. Tu společnosti udělila americká Federální komise pro obchod. Internetové stránky a služby zaměřené na děti musí získat souhlas rodičů před tím, než se pustí do shromažďování osobních údajů od mladších 13 let. To se však zřejmě nestalo a Tik Tok, mimo tučné pokuty, musí také odstranit všechna videa nahraná uživateli, kteří jsou pod touto věkovou hranicí.

 

Na celý problém však platforma velmi pružně zareagovala a od 27. února spustila nové prostředí aplikace, určené speciálně pro mladší uživatele. To jim neumožní sdílení citlivých údajů.

 

Že jste o Tik Tok ještě neslyšeli? Možná platformu znáte jako Musical.ly. Šlo o velmi oblíbenou aplikaci, která umožňovala sledovat krátké klipy a tvořit své vlastní videa. V minulém roce se tato videoplatforma sloučila právě s čínskou aplikací Tik Tok a raketový vzrůst mohl začít.

 

Aplikace stojí na patnáctivteřinových videích, do kterých můžete přidávat různé efekty nebo zvuky. Formát je zábavný a dynamický a to je přesně to, co mladé lidi na Tik Tok láká. Pokud nechcete publikovat svůj vlastní obsah, nepotřebujete ani založit účet. Jednoduše jen aplikaci otevřete a můžete začít vybírat z nekonečného množství krátkých videí.

 

Oblíbenost celé platformy je ještě podpořena ze strany influencerů, kteří ji aktivně propagují. V Americe Tik Tok podpořil dokonce Jimmy Fallon ve své show.

 

O popularitě Tik Tok svědčí nejen vysoký počet stáhnutí aplikace, ale také to, že její růst značně znervózňuje společnost Facebook, která je zatím na trhu dominantní. Ta v minulém roce v tichosti vydala aplikaci Lasso, kterou chtěla Tik Toku konkurovat. Ne však příliš úspěšně. Šlo o jednu z posledních možností, jak mladou generaci zaujmout a přitáhnout zpátky.

 

Tik Tok má samozřejmě velký potenciál pro firmy. Placené reklamní formáty jsou sice zatím dostupné jen v čínské variantě aplikace, dá se však velmi dobře použít síla influencer marketingu. V českém prostředí se s tímto úkolem skvěle poprala Veselá Kráva. Lépe řečeno digitální agentura Kindred, která měla kampaň na starosti. Spojili se s idolem mladých, Vojtou D a spustili taneční soutěž o iPhone. Výsledkem bylo 743 soutěžních videí a 618 770 lajků.

 


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?