Využíváte Pinterest ve vaší online marketingové strategii? Jestli ne, možná je načase to zvážit. O tom, co vám tento krok může přinést, jste si mohli přečíst v článku Chcete využít sílu sociálních sítí naplno? Zvažte založení profilu na Pinterestu.
Pokud jste se rozhodli, že Pinterestu dáte šanci, pak zřejmě budete pátrat po tom jak na to. Přečtěte si shrnutí těch nejzajímavějších tipů a vytěžte ze svého účtu na Pinterestu maximum.
1. Optimalizace pro vyhledávače
U vašeho byznys účtu si můžete zvolit URL adresu. Vyberte takovou, která odráží vaše podnikání a zamyslete se i nad nejdůležitějšími klíčovými slovy. Zároveň se snažte být konkrétní a nevymýšlejte URL adresu moc dlouhou.
Při vyplňování profilu opět nezapomínejte na klíčová slova. Zároveň ale myslete na to, že píšete pro uživatele. Dejte proto pozor, ať váš profil dává smysl a působí příjemným dojmem. Do popisku také můžete přidat CTA ㄧ výzvu k akci.
Pokud máte například kadeřnictví a plánujete sdílet obrázky vašich prací, určitě nesmíte zapomenout uživatelům sdělit, že je možné se k vám objednat. To co je pro vás samozřejmostí, nemusí být úplně jasné pro někoho, kdo náhodou na váš profil narazí.
2. Prozkoumejte jednotlivé kategorie a klíčová slova
Zkuste si zadat klíčová slova spojená s vaším podnikáním do vyhledávací lišty na Pinterestu. Jaké obrázky vyhledá? A co nabídne jako související slova a piny? Inspirujte se a podle těchto slov tvořte vaše nástěnky.
3. Nezapomínejte vkládat link
Chcete uživatele dostat na svůj web? Určitě ano. Pak jim co nejvíce usnadněte cestu a nezapomeňte k pinům přidávat odkaz. Zároveň také potvrďte své internetové stránky v profilu. To vám umožní sledovat sledovat všechny piny, u kterých máte odkaz na svůj web a jejich statistiku.
4. Používejte Pinterest pravidelně
Pokud spravujete i jiné sociální sítě, toto pravidlo vám asi není cizí. Buďte konzistentní a vytrvejte. Pokud chcete tvořit piny se speciální sezónní tématikou, jako jsou Vánoce či Velikonoce, je dobré začít je přidávat zhruba 45 dní před událostí.
5. Zaměřte se na kvalitní obsah
Stejně jako například Instagram, je Pinterest velmi vizuální médium. Pokud chcete uspět, potřebujete kvalitní obrázky. Musí být čisté, bez šumu, s dobrou kompozicí a s dobrým světlem. Zjistěte jaké obrázky jsou oblíbené a inspirujte se. Uživatele například víc baví ty, které ukazují produkty v reálném životě, než takové, kde je pouze produkt na bílém pozadí.
6. Myslete na správnou velikost obrázků
Až 80 % uživatelů Pinterestu používá k přístupu mobilní aplikaci. Je tedy dobré obrázky optimalizovat pro mobilní telefon. Ideální je poměr 2:3, například 600 x 900 pixelů. Pokud je obrázek vyšší než 1560 pixelů, ořízne se a nezobrazí se celý.
7. Nezapomínejte, že jste na sociální síti
Pinterest není hlásná trouba, vyhněte se proto jednosměrné komunikaci. Vaše příspěvky musí bavit, musí být užitečné a kvalitní. Sledujte piny konkurence a značek, kterými se můžete inspirovat. Zároveň taky připínejte na některé ze svých nástěnek i cizí piny. Propojíte svůj obsah s ostatními a navíc v analytice zjistíte, jaké piny jsou pro uživatele zajímavé, aniž byste je museli sami vytvářet.
8. Přizpůsobte Pinterestu i svou webovou stránku
Pokud váš web stále ještě není optimalizovaný pro mobilní telefony, teď je nejvyšší čas to udělat. Chcete-li aby uživatelé z Pinterestu navštěvovali vaše internetové stránky, vzpomeňte si, že 80 % si prohlíží vaše piny z mobilního zařízení.
Zároveň také můžete na vaše stránky ke článkům nebo obrázkům umístit červené tlačítko, které uživateli okamžitě umožní připevnit si obsah webu rovnou na svou nástěnku.
9. Čísla, čísla a zase čísla
Asi by bylo zvláštní, kdyby se na online marketing na Pinterestu nevztahovalo základní pravidlo využívání analytik pro zlepšení výsledků. Sledujte, jak si na této sociální síti vedete, kde máte mezery a které příspěvky jsou oblíbené. Jedině tak můžete dosáhnout zlepšení. Pro sledování metrik musíte mít aktivní byznys účet a pokud chcete zjistit maximum informací, nezapomeňte ani na potvrzení vašich internetových stránek v profilu. Tím se vám otevře možnost získat další údaje.
Zároveň je vhodné si připomenout, že aby vaše aktivity byly měřitelné, musí mít nějaký konkrétní cíl.
Čeho chcete na Pinterestu dosáhnout vy?
Komentáře
martin
10.06.2019 19:41
Chci dostat k lidem svoje knihy a zlepšit jejich prodej
Zanechte komentář