Instagram je pro firmy a podnikatele zajímavou platformou. Umožňuje nejen propagovat produkty a služby, ale je také skvělým nástrojem pro posílení brandu a pro komunikaci se zákazníky. Pokud však chcete využít možností této sociální sítě naplno, bez zajímavých a ideálně i užitečných příspěvků se jen těžko obejdete. Jak je vytvořit? Přečtěte si 7 tipů, které vám s kreativním obsahem na váš instagramový profil pomohou.
1. Pusťte se do pořádání soutěží
Soutěže na Instagramu mohou přilákat nové fanoušky a nebo posílit loajalitu těch stávajících. Soutěžní koncept však musí být správně vymyšlený. Nenuťte k lajkování vašich příspěvků a k bezhlavému označování přátel. Raději buďte originální. Zkuste třeba vyzvat své sledující, aby na profilu zveřejnili vtipnou fotografii, ve které hraje hlavní roli váš produkt a označili ji určeným hashtagem. Soutěž tak nenásilně a úplně zdarma dostanete i k uživatelům, kteří vás na Instagramu nesledují.
2. Nahlédněte lidem do hlavy
Vyhledejte si na Instagramu klíčová slova a hashtagy související s vaším oborem nebo zapátrejte přímo po konkrétních produktech, které prodáváte. Možná se vám povede získat zajímavou zpětnou vazbu nebo zjistíte, jak a kdy zákazníci produkt používají. To všechno jsou informace, které vás mohou dovést k novým nápadům.
3. Inspirujte se u konkurence
Sledujte aktivity vašich konkurentů a přemýšlejte, zda by některé jejich postupy mohly fungovat i pro vás. Zároveň se zaměřte také na slabé stránky jejich profilů. Z rychlé analýzy chyb ostatních můžete vytěžit skvělé tipy na vylepšení vašeho vlastního instagramového účtu.
4. Vyhledejte úspěšné profily
Pokud chcete na Instagramu dosáhnout určitých cílů, učte se od těch, kteří už to dokázali. Najděte úspěšné profily a sledujte, jak fungují. Přemýšlejte, proč vás baví a čím zaujaly své sledovatele. Získáte tak cenné triky, které následně můžete zapojit do svých strategií.
5. Ukažte potenciálním zákazníkům benefity
Při vymýšlení obsahu pro Instagramový profil věnujte dostatek prostoru vašim službám nebo produktům. Vypište si všechno, co nabízíte a ke každému bodu přidejte benefity, které zákazníkovi nákup přinese. Pak se zamyslete nad tím, jak je můžete prezentovat v příspěvcích.
6. Nezapomínejte na emoce
I když je to u některých produktů a služeb méně patrné, všechny s sebou mohou přinášet pozitivní emoce. Návštěva zubní kliniky sice není příjemná, ale když se pak můžete od srdce zasmát a ukázat světu zářivý úsměv, je to pocit k nezaplacení. Zachyťte takové momenty a speciální situace a promítněte je do postů na Instagramu.
7. Využijte „Human touch“
Na Instagramu se to jen hemží boty a falešnými profily. Nebojte se do vašich příspěvků vložit něco osobního a ukažte uživatelům, kdo za celým účtem vlastně stojí. Nabídněte třeba pohled do zákulisí firmy.
Vyberte si některý z tipů a otestujte ho na svém profilu hned teď. Jedině tak zjistíte, co přesně pro váš Instagramový účet funguje nejlépe. O výsledky se s námi pak nezapomeňte podělit v komentářích.
Komentáře
Zanechte komentář