Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

6 tipů, jak na úspěšný profil na Instagramu

28.01.2019

Zařadili jste do svých plánů na rok 2019, že konečně naplno využijete potenciál vašeho instagramového účtu? Týdny pomalu ubíhají a pořád se nic neděje? Pokud nevíte, za který konec Instagram čapnout, aby vám přinesl očekávané výsledky, čtěte 6 tipů, které odlišují úspěšné profily od průměrných.

1. Postavte pevné základy

Pořádně si rozmyslete, na čem by vlastně úspěch vašeho instagramového účtu měl stát. Lidé rádi sledují profily, ze kterých si mohou něco odnést. Ať už jde o recept na nejlepší svíčkovou, motivaci změnit život a nebo jen příjemný pocit z krásných fotografií. Co můžete předat právě vy? Prohlédněte si profily konkurence a zjistěte, jestli jsou pro vás jako pro uživatele zajímavé a proč.

2. Správně vyplňte popisek profilu


Instagram vám nabízí 150 znaků na popis vašeho profilu. Chopte se příležitosti zaujmout a využijte všechny znaky na maximum.

Buďte jasní a struční. Jednoduše popište, čeho se váš profil týká.
Můžete použít emoji. Přitáhnou pozornost uživatelů.
Nezapomeňte na výzvu k akci. Co by měli uživatelé v ideálním případě po prohlédnutí vašeho profilu udělat? Zavolat? Označit příspěvek vaším speciálním hashtagem? Naveďte je k tomu hned v popisku.
Prohlédněte si, jak má bio vyplněné konkurence nebo vaše oblíbené firmy.
Máte web? Do popisku můžete přidat odkaz. Nezapomeňte ale, že většina uživatelů Instagramu si tuto platformu prohlíží na mobilním zařízení. Pokud váš web není optimalizován pro mobily, koledujete si přidáním odkazu do popisku spíš o trapas.
Popisek můžete měnit podle potřeby. Máte-li zrovna nový produkt nebo akci, určitě přidejte do popisku zmínku nebo odkaz.


3. Použijte business profil

Pokud ještě nemáte účet přepnutý na nastavení business, je nejvyšší čas to udělat. Sice kolují mýty, že instagramový algoritmus business účtům moc nepřeje, není to však ničím potvrzené. Firemní nastavení vám naopak otevře množství možností.

Velmi důležité jsou statistiky, díky kterým můžete svou aktivitu na Instagramu vyhodnocovat. Na firemní profil také můžete přidat kontaktní tlačítka. Pokud jste tedy v popisku profilu zvolili jako výzvu k akci „napište nám email a zjistěte více informací“, určitě bude dobrou volbou si na profil přidat tlačítko s emailovou adresou. Proč ji nenapsat přímo do popisku? Zbytečně si budete ubírat počet znaků, kterými můžete zákazníka zaujmout. Tlačítko je navíc interaktivní a po kliknutí vás přenese rovnou do emailového klienta.

4. Zamýšlejte se nad #


Volba správných hashtagů dostane vaše příspěvky k cílové skupině. Zapomeňte na příliš obecné popisy, jako #food, #sport, #travel. Šance, že váš příspěvek pod tímto hashtagem někdo objeví, je minimální, protože konkurence je příliš silná. Zkuste být raději více specifičtí. Pokud se orientujete na český trh, určitě volte české hashtagy.

Nezapomínejte, že maximální počet # u příspěvku je 30. Pokud jich napíšete víc, Instagram automaticky zveřejní pouze obrázek bez popisku a hashtagů.

5. Vsaďte na hezké fotky


Ať se vám to líbí nebo ne, na Instagramu jde hlavně o fotky. Postarejte se tedy o to, aby byly kvalitní a dobře se na ně dívalo.

Foťte za dobrého světla. Hlavně v zimě nemá cenu snažit se vyfotit hezké fotky k večeru, pokud k tomu nemáte vybavení za desítky tisíc.
Chcete si vystačit jen s fotkami z mobilu? Jasně, jde to. Důležité je umět ho použít. Pokud chcete například klasickou fotku vaší snídaně z kavárny, zkuste fotit shora. Z jakéhokoliv úhlu už výsledek nebude tak pěkný, špatné světlo bude házet stíny a nebo budete muset strávit hodinu laděním kompozice. Mezitím vám káva vychladne a to určitě není dobrý start dne.
Stáhněte si do mobilu aplikaci, která výsledné fotky vylepší. Většinu stačí lehce zesvětlit a pohrát si s vyvážením bílé.

Tápete v nepřeberném množství aplikací na úpravu fotek? Pusťte se do stahování:
Lightroom
Photoshop
Snapseed

Další aplikace, které se vám budou hodit:
Unfold
Canva


V poslední době stále více uživatelů rozčiluje ztráta autenticity Instagramu. Před několika lety většina lidí fotku vyfotila přímo v aplikaci, přidala filtr a hned ji zveřejnila. Dnes nejsou výjimkou ani rozsáhlé úpravy fotek ve Photoshopu. S aplikacemi to proto nepřehánějte. Je důležité fotku upravit, nesmí na ní být šum, bílá barva by měla být opravdu bílá, můžete ji oříznout. Nesnažte se ale o přílišnou dokonalost, ta už dnešní uživatele nebaví.

NEPŘEHLÉDNĚTEVynikněte nad konkurencí a vytvořte poutavou reklamu na Instagramu

6. Nezapomínejte, že jste na sociální síti


Instagram není hlásná trouba, ani vaše osobní nástěnka. Je to sociální síť a to znamená jediné. Interakce s ostatními uživateli je důležitá. Vyhledejte si účty, které jsou pro vás zajímavé, sledujte je a reagujte na jejich obsah. Pokud se vám něco líbí, chvalte nebo lajkujte. Nikdo ale nestojí o neupřímný zájem, nebo o nicneříkající komentář.

Jaké tipy pomohly k úspěchu na Instagramu vám? Podělte se o ně v komentářích.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?