Meta description je na první pohled jen pár řádků, které popisují o čem daná internetová stránka je. Jde o krátký text zobrazující se ve výsledcích vyhledávání. I přes to, že nevypadá jako něco, čemu by bylo nutné věnovat zvláštní pozornost, jde o důležitý prvek pro výkonnost webu.
Proč si dát na meta description záležet?
Proč si dát se sepsáním správné meta description práci? Hodně podnikatelů se domnívá, že když vytvoří pro své stránky kvalitní meta popisek, automaticky tím dosáhnou lepší pozice ve vyhledávání. Přímá souvislost zde však neexistuje. Meta description je dobré brát spíše jako výkladní skříň, místo k prezentování vaší nabídky. Hraje totiž zásadní roli v rozhodování uživatelů, zda na vaši stránku kliknou či nikoli.
Pokud vymyslíte správný text, který v uživateli vzbudí zvědavost a donutí ho kliknout, můžete si připsat plusový bod už proto, že na vaše stránky někdo zavítal. Možná si teď něco koupí nebo vám nechá svůj email pro pozdější komunikaci. Druhý bod máte ovšem u samotného vyhledávače. Čím více prokliků z vyhledávání na vaši stránku zaznamená, tím relevantnější pro něj bude jako odpověď na daný vyhledávací dotaz. Začne tak pozici vaší stránky ve vyhledávání zlepšovat.
Ve zkratce platí, že pokud má meta description úspěch u uživatele, pozitivně se to projeví i ve výsledcích vyhledávání.
NEPŘEHLÉDNĚTEGoogle Analytics: Ovládněte data a posuňte své podnikání na novou úroveň
Jak vypadá ideální meta description?
Už víte, že správně napsaná meta description může vaši pozici ve vyhledávání ovlivnit, i když nepřímo. Je tedy ve vašem zájmu, aby na vaší stránce fungovala správně. Jak na to?
1. Pište srozumitelně
Myslete na to, že píšete pro uživatele, ne pro vyhledávač. Rozhodující pro vás je, aby byla meta description natolik lákavá, že dojde k prokliku.
Tip: Použijte velké i malé písmo. Velká písmena by měla zdůrazňovat jen to nejdůležitější. Zapomeňte proto na celý text velkým písmem nebo na velká písmena na začátku každého slova. Nic se nemá přehánět. Vhodné nejsou ani speciální znaky nebo nadbytečná interpunkce.
2. Použijte relevantní klíčová slova
Hlavním úkolem meta description je přiblížit obsah stránky jak uživateli, tak i vyhledávači. Důležité je proto použít slova, která co nejlépe vystihují obsah stránky. Nerelevantní popisy vyhledávače mohou ignorovat a nahradit svými vlastními.
Tip: Klíčová slova v meta description přímo neovlivňují umístění stránky ve vyhledávání. Vyhledávače je však ve výsledku vyhledávání zvýrazní. Poukazují tak na relevantnost mezi vyhledáváním a výsledkem. Větší míra ztučněných slov v popisku uživatele více zaujme, což zvyšuje míru prokliku. Opět jde o signál pro vyhledávač, že stránka odpovídá zadanému dotazu.
3. Poskytněte informační přínos
Nezapomeňte zmínit výhodu. V čem je vaše stránka jiná než ostatní? Co nabízí navíc oproti ostatním stránkám, které se uživateli zobrazily ve vyhledávání?
Tip: Přidejte i výzvu k akci. Jde o určitou pobídku, která se využívá k vyvolání aktivity ze strany čtenáře. Můžete také zkusit nastínit problém klienta a jeho možné řešení.
4. Zvolte správnou délku
Úplně ideální délka vlastně neexistuje. Různé vyhledávače, zařízení a operační systémy způsobí, že pokaždé se meta description zobrazí trochu jinak. Všeobecné pravidlo však zní, že délka by se měla pohybovat mezi 70-150 znaky.
Pokud zvolíte popisek kratší, vyhledávače ho nahradí svou vlastní verzí. Moc dlouhá meta description se zase nezobrazí celá.
Tip: Vyzkoušejte nástroj od Spotibo, který vám s délkou meta description poradí.
5. Vsaďte na jedinečnost
Každá idexovatelná stránka by měla mít svou vlastní meta description. Když se popis opakuje, uživatelé i vyhledávače si mohou myslet, že jde o duplicitní obsah.
Chcete své stránky dostat ve výsledcích vyhledávání ještě výš? Optimalizujte svůj web pro vyhledávače. Všechny podstatné informace čtěte v článku Víte přesně, co znamená zkratka SEO a jak funguje?
Komentáře
Zanechte komentář