Vaše spolehlivé vývojářské oddělení

5 tipů, jak zvýšit důvěryhodnost vašeho e-shopu

15.07.2019

Zvyšování důvěryhodnosti e-shopu je v současné době velmi aktuální téma. Zákazníci čím dál častěji slyší o podvodných internetových obchodech, a začínají tak mnohem více kontrolovat, kde vlastně zboží kupují. Zjistěte, co si ohlídat, aby váš e-shop působil profesionálně a nakupující na první pohled neodradil.

1. Nabídněte kvalitní produkt za přiměřenou cenu

Úspěšný e-shop stojí na dobrém produktu a správné cenotvorbě. Pokud svému zboží věříte a máte ho vyzkoušené na vlastní kůži, můžete si připsat první plusový bod.

Druhý získáte, jakmile se vám podaří správně stanovit cenu. Prostředí internetových obchodů občas láká k cenovému boji s konkurencí. To však určitě není krok správným směrem. Jakmile se zákazníkům bude zdát, že nabízíte své produkty podezřele levně, mnoho z nich si vás automaticky zařadí jako podvodný e-shop.

Tip: Ceny vždy uvádějte přehledně a včetně DPH. Zákazník by měl na první pohled vidět, kolik za zboží zaplatí.

 

2. SSL certifikát berte jako nutnost

Zákazníci si také zvykli mnohem důkladněji prověřovat parametry, na které předtím nebrali ohled. Pomalu se učí kontrolovat, jestli adresy internetových obchodů, které navštěvují, začínají zkratkou HTTPS. V případě, že jste si zatím nevyřídili SSL certifikát a váš web stále funguje na HTTP, je nejvyšší čas pustit se do změny.

Co je SSL certifikát? Jeho úkolem je zajistit identifikaci jednotlivých stran při navázání spojení na internetu. Zjednodušeně to znamená, že díky SSL má klient i server jistotu, že doopravdy komunikují spolu navzájem a ne s třetí stranou, která předstírá, že je původním účastníkem spojení. Zároveň řeší také šifrování komunikace.

 

3. Ujistěte se, že na e-shopu je viditelný kontakt

Na každé stránce by měl být viditelný a jednoduše přístupný kontakt. Ideální je umístit telefonní číslo nebo e-mail přímo do hlavičky e-shopu. Zvažte však také další místa, kam se kontaktní údaje nebo formulář mohou hodit. V některých případech skvěle poslouží třeba přímo v náhledu produktu, když se zákazník bude chtít doptat na doplňkové parametry zboží.

Tip: Pokud chcete sekci „Kontakty“ nebo „O nás“ vyladit do posledního detailu, přidejte reálné fotky konkrétních zaměstnanců, se kterými bude zákazník komunikovat. Jednoduše tak prolomíte ledy mezi ním a pracovníky vaší zákaznické péče.

 

4. Nabídněte klientům přehledné a jednoduché obchodní podmínky

Vaše obchodní podmínky zákazníci zřejmě nebudou zkoumat do detailů. Na co se však rozhodně zaměří, je, zda náhodou neobsahují texty malým písmem, skryté odkazy a nebo zvláštní ustanovení a nepřehledné paragrafy. Neměly by také být moc dlouhé.

Snažte se proto, aby obchodní podmínky už na první pohled působily jednoduše a přehledně. Pokud nastane nějaký problém a zákazník bude nucen do nich nahlédnout důkladněji, měl by se snadno zorientovat a najít všechny potřebné informace.

Tip: Zkuste text obchodních podmínek zjednodušit a upravte je tak, aby zabraly maximálně jednu stránku textu. Nezapomínejte také na přehledné formátování a strukturu.

 

5. Se zákazníky komunikujte slušně a otevřeně

Snažte se na e-maily a zprávy odpovídat rychle. Zároveň však věnujte dostatečnou pozornost tomu, aby vaše odpověď byla kompletní a přehledná. Zákazník by měl cítit, že svému sortimentu rozumíte a že mu kdykoliv rádi poradíte. Dbejte také na správnou komunikaci na samotném e-shopu. Snažte se nabídnout co nejvíce informací o produktech a zkuste také přidat něco navíc oproti konkurenci. Zařadit můžete třeba víc recencí, zkušeností nebo zajímavých tipů.

Tip: Nespoléhejte na popisky produktů od dodavatele. V dobrém copywritingu se skrývá velká síla a správně podané informace vás mohou snadno odlišit od konkurence.

 

Nezapomínejte ani na zákonné normy

I když je váš e-shop mezi zákazníky oblíbený a podařilo se vám získat jejich důvěru, určitě se nevyplatí podcenit formální stránku a ignorovat některé zákonné normy. Mohla by si na vás totiž posvítit Česká obchodní inspekce, která jen za první čtvrtletí tohoto roku rozdala 255 pravomocných pokut.

 

Nyní už přesně víte, jak vám dobrá cenotvorba, SSL certifikát, viditelný kontakt, přehledné obchodní podmínky a správná komunikace se zákazníky mohou instantně zvednout důvěryhodnost vašich stránek. Pokud na vašem e-shopu některý z výše uvedených bodů nefunguje, právě teď je nejvyšší čas pustit se do nápravy.

A jaké jsou vaše zkušenosti? Využíváte ještě nějaké další tipy, jak zvýšit důvěryhodnost e-shopu, a nebo vám přijdou taková opatření zbytečná? Tak či onak, určitě budeme rádi, když se s námi podělíte o váš názor v komenářích.


Komentáře

Žádne komentáře

Zanechte komentář


Facebook Nenechte si ujít žádnou novinku a sledujte nás na Facebooku.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku Další informace

Nenašli jste co jste hledali?